کد خبر 207768
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

دادستان کل کشور؛

ضرورت تقویت ارتباط نیروهای مسلح و دستگاه قضا/ عزت دین و انقلاب به نیروهای مسلح بستگی دارد

ضرورت تقویت ارتباط نیروهای مسلح و دستگاه قضا/ عزت دین و انقلاب به نیروهای مسلح بستگی دارد

عزت دین و انقلاب به نیروهای مسلح بستگی دارد، افتخاراتی که پس از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ داشتیم این بود که نیروهای مسلح توانستند با چنگ و دندان، از انقلاب، ملت و عزت کشور را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در پنجمین همایش روز رسته حقوق آجا که در دانشگاه افسری خاتم الانبیا (ص) برگزار شد با اشاره به اینکه در دهه خجسته  اقامت و ولایت قرار داریم که برکتی است بین دو عیدی که عید اولش عید بندگی و از خودگذشتگی است و عید غدیر عید ولایت است افزود: توحید بی ولایت کارساز نخواهد بود، بعد از آن خطاب بسیار پرمعنایی که خداوند به پیامبرش کرد مشابه این خطاب را نمیتوانید در تمامی خطوط پیدا کنید. امضای  آخر زمانی رخ داد که ولایت امیرالمومنین تثبیت گردید.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه  افتخار  کشور ما این است که مسیر ولایت را طی می کند افزود: در آغاز پیروزی انقلاب که تقریبا با هدایت های امام راحل بخش قابل توجهی از ارتش شاه به مسیر انقلاب پیوستند و روزهای پرخاطره را آفریدند به ویژه پرسنل نیروی هوایی بودند که به سرعت  ارتش شاهنشاهی از نظام شاهنشاهی جدا و به ارتش انقلاب تغییر مسیر و نام داد. حقیقتا ارتش در همان مقطع آنچنان پیوستگی خود با انقلاب و نظام و مردم تثبیت کرد که کسی باور نمی‌کرد. 

وی با بیان اینکه یکی از بهترین دوران زندگی بنده زمانی بود که با نیروهای مسلح در ارتباط بودیم، خطاب به فرماندهان گفت: ارتش و نظامیان امروز پا به رکاب‌تر، آماده‌تر، در برابر امر الهی و دستورات رهبری مطیع و فدایی امت و مردم است. امروز کار و افتخار شما اگر تبعیت از رهبر انقلاب است از سوی دیگر شما نیز برای زمام‌داران زینت و سبب افتخار هستید.

عزت دین و انقلاب به نیروهای مسلح بستگی دارد

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: عزت دین و انقلاب به نیروهای مسلح بستگی دارد، افتخاراتی که پس از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ داشتیم این بود که نیروهای مسلح توانستند با سلاح های پیش پا افتاده، با چنگ و دندان، از انقلاب، ملت و عزت کشور را حفظ کنند. نیروهای مسلح آن روز، به قدرت بی بدیل منطقه ای امروز تبدیل شده است که شاهد پیشرفت‌های زیادی در این حوزه هستیم  که دیگر آن مردک آمریکایی نمیتواند بگوید که ما همه گزینه‌ها را روی نیز داریم زیدا میدانند با چه کشور و نیروی مسلحی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه افتخار ما به نیروهای مسلح است اظهار کرد: بخش قابل توجهی از امنیت کشور به نیروهای مسلح برمیگردد. امروز درجه امنیت مان بسیار قابل قبول است که بخش زیادی از آن مرهون شما عزیزان هستیم.

ضرورت تقویت ارتباط نیروهای مسلح و دستگاه قضا

دادستان کل کشور تاکید کرد: یکی از امتیازات نیروهای مسلح این است که شاهد  انضباط و نظم در آن هستیم. امر پیشگیری هم جزو وظایف قانون اساسی است و هم برای نیروهای مسلح هم لازم است که فرماندهان در دستور کار خود قرار دهند. 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پایان گفت: یکی از مهم ترین بخش‌هایی که می‌تواند با تعامل و همکاری و هم افزایی در پیشگیری و بالا بردن کیفیت نظم موثر باشد همین سازمان است که باید روز به روز هم تقویت شود. یکسری آسیب ها در نیروهای مسلح وجود دارد که باید زدوده شود. مهم‌ترین مسئولیتی که دستگاه قضایی دارد این است که هم پیشگیری و هم مراقبت داشته باشد.که باید تعامل و همکاری بین نیروهای مسلح و دستگاه قضایی تقویت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha