کد خبر 207761
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

معاون هماهنگ کننده ارتش:

رشد سازمانی به نیروی انسانی باکیفیت بستگی دارد/ غفلت از پیشگیری و پیش بینی سبب وقوع جرم می شود

رشد سازمانی به نیروی انسانی باکیفیت بستگی دارد/ غفلت از پیشگیری و پیش بینی سبب وقوع جرم می شود

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری گفت: تمام موارد مربوط به پیشگیری و پیشبینی باید در دستور کار همه سلسله مراتب سازمانی قرار گیرد تا نیروی انسانی سالم بماند اگر از این موضوع غافل شویم با مشکل مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری  رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پنجمین همایش روز رسته حقوق در دانشگاه افسری خاتم الانبیا (ص) برگزار شد ضمن تبریک اعیاد قربان و سعید گفت: یکی از مهم ترین ارکان سازمان، نیروی انسانی است، نیروی انسانی است که میتواند سبب ارتقا و ضعف سازمان شود. اگر نیروی انسانی کیفی داشته باشیم میتوانیم ادعا کنیم که سازمان رشد خواهد کرد، اتفاقی که الان در نیروهای مسلح رخ داده این است گویای این واقعیت است.

سیاری در ادامه به فشارها و تحریم ها علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی علی رغم فشارها و تحریم ها در همه زمینه ها رشد داشته و به همت نخبگان و جوانان ایرانی به دستاوردهای زیادی رسیدیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اهمیت و جایگاه نیروی انسانی بالاست و برای نگهداشت آنها برنامه های زیادی در ابعاد مختلف داریم تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

سیاری افزود: هر سازمانی حراستی دارد پس باید حراست آن حفظ شود. صیانت از نیروی انسانی و سازمان در ابعاد مختلف میتواند کمک کند تا به این هدف برسیم. مهم‌ترین مسئله در رابطه با حفظ صیانت در نیروی انسانی و سازمان،  پیشگیری است. پیشگیری در همه موارد یک امر عقلانی و پذیرفته شده است تا جرمی اتفاق نیفتد برای رشد و تعالی باید پیشگیری کنیم تا جرم رخ ندهد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: ما باید آنقدر توانمند شویم و این توانمندی را به رخ دشمن بکشیم که هیچ دشمنی  فکر تجاوز به مرزهای ما را نداشته باشد. علاوه بر پیشگیری باید پیش بینی و آینده نگری کنیم که در صورت بروز اتفاق راه حل ان را پیدا کنیم. همایش های این چنینی تذکری است تا بیشتر به این موارد توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: ما تهدیدات را پیش بینی می کنیم و بر مبنای آن برنامه های متعددی را آماده می کنیم و براساس هر گونه سناریویی بتوانیم دفاع کنیم و اثر گذار باشیم و پیشگیری کاری بسیار مهم و عقلانی است و مورد توجه همه سازمان ها بوده است .

وی افزود: تمام موارد مربوط به پیشگیری و پیشبینی باید در دستور کار همه سلسله مراتب سازمانی قرار گیرد تا نیروی انسانی سالم بماند اگر از این موضوع غافل شویم با مشکل مواجه می‌شویم.

سیاری تصریح کرد: اطلاع رسانی یکی از عوامل مهم در  پیشگیری است. حقوقی های ما باید اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند. فرماندهان ما باید آگاه سازی کنند.  سطح دانش حقوقی کارکنان به ویژه تصمیم سازان و تصمیم‌گیران باید ارتقا یابد در این صورت هم کارکنان سالم میمانند و سازمان در مسیر رشد تعالی حرکت میکند.

رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان بیان کرد:  طی چند سال اخیر اقدامات موثری در  راستای رشد و تعالی انجام شده است از جمله چاپ و انتشار کتب حقوق، گاهنامه‌های موضوعی نشریات تخصصی، کلاس های آگاه سازی در تمامی سطوح، ایجاد دفاتر حقوقی در تمامی سطوح مختلف ارتش صورت گرفته است. با تعامل و هماهنگی که بین حقوقی ها و بین نیروهای مسلح ایجاد میشود است که توانستیم مشکلات حقوقی را حل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha