کد خبر 207767
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان و احتمال افزایش نرخ بهره، کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان و احتمال افزایش نرخ بهره کاهش یافت و اثر کمی عرضه در بازار را خنثی کرد.

هر بشکه نفت برنت با 30 سنت کاهش 75.11 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 34 سنت کاهش 70.30 دلار معامله شد.

از آنجا که آمریکا و چین هر دو اقتصاد بزرگ جهان، رشد اقتصادشان کند شده است، نفت برنت، چهارمین فصل کاهشی قیمت را در پایان ماه ژوئن ثبت کرد و نفت خام امریکا نیز دومین کاهش فصلی را ثبا کرد.

ترس از کندی بیشتر اقتصاد به تقاضای سوخت لطمه می‌زند؛ آمارهای جدید اقتصادی نشان داده است که نرخ تورم در آمریکا همچنان از هدف 2 درصدی بانک مرکزی بیشتر است و این امر احتمال افزایش نرخ بهره را تقویت می‌کند. و انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره را تقویت می کند، افزایش یافت.

تحلیلگران بانک مرکزی استرالیا می‌گویند، اظهارات تند در مورد نرخ بهره همچنان نکگرانی در مورد چشم‌انداز تقاضا ایجاد کرده است و این بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

افزایش نرخ بهره ارزش دلار را بالا می‌برد و این امر قیمت نفت را برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر می‌سازد.

از اینرو، اقتصاددان‌ها و تحلیلگران پیش‌بینی از قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی را به 83.03 دلار در هر بشکه کاهش داده‌اند.

بر اساس یک بررسی، رشد فعالیت کارخانه‌ها در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان نیز در ماه ژوئن کاهش یافته است.

برخی تحلیلگران هم پیش‌بینی می‌کنند، پس از این که عربستان، در ماه جولای یک میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد و در حالی که آمریکا به تدریج در حال تکمیل ذخایر راهبردی نفت خود است، عرضه در بازار کم شود و قیمت‌ها افزایش یابد.

از طرفی سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اخر هفته به میزانی اوپک هستند تا سرنخ‌هایی در مورد عرضه بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha