کد خبر 205312
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی و در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا نزدیک به 2 دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت به 72.99 دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از رویترز، در آستانه نشست فدرال رزرو و اینکه سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا میزان تمایل بانک مرکزی آمریکا برای افزایش بیشتر نرخ بهره را بسنجند و در حالی‌که نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضا برای سوخت در چین و افزایش عرضه نفت خام روسیه نیز بر بازار تاثیر گذاشته است، قیمت نفت در معاملات امروز نزدیک به 2 دلار کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 80 سنت کاهش 72.99 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 92 دلار کاهش 68.25 دلار معامله شد.

از آنجایی که آمارهای اقتصادی نا امیدکننده چین، نگرانی در مورد رشد تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان را تقویت کرد و افزایش قیمت ناشی از کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای عربستان در ماه جولای را از بین برد، هر دو شاخص نفتی هفته گذشته، دومین هفته کاهشی را ثبت کردند.

فرانسیسکو بلانچ، تحلیلگر بانک آمریکا گلوبال ریسرچ در یادداشتی نوشت، قیمت نفت درگیر درگیری بین دو نیروی متضاد است، عامل نزولی به سیاست‌های پولی و عامل صعودی به کاهش ذخایر نفت در سه ماهه دوم امسال اشاره دارد.

این بانک هنوز انتظار دارد که نفت برنت در سال 2023 به طور متوسط 80 دلار در هر بشکه معامله شود.

اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، ارزش دلار بالا می‌رود و این امر قیمت کالاهای اساسی را برای مالکان سایر ارزها گران‌تر می‌سازد.

بیشتر بازیگران بازار انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا پس از نشست دو روزه این بانک در روز چهارشنبه، نرخ بهره را تغییر ندهد.

عربستان در سال گذشته 4 بار میزان تولید خود را به خاطر نرخ بهره کاهش داده است، اما عرضه نفت روسیه افزایش یافته است.

صادرات نفت روسیه به چین و هند با وجود اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا و گروه هفت، افزایش یافته است.

بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده است به علت افزایش عرضه نفت ایران و روسیه، قیمت نفت کاهش می‌یابد و میزان عرضه این دو کشور به علاوه ونزوئلا در سال 2024 در مجموع 800 هزار بشکه در روز بیشتر می‌شود.

این بانک قیمت نفت برنت را 86 و نفت خام آمریکا را 81 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است؛ این درحالی است که این رقم به ترتیب قبلا 95 و 89 دلار در هر بشکه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha