کد خبر 206544
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با «حیات»:

شرط تشکیل کلاس درس در روستاها/ تعامل آموزش و پرورش با متقاضیان ارائه خدمات فرهنگی_آموزشی در مدارس خالی

شرط تشکیل کلاس درس در روستاها/ تعامل آموزش و پرورش با متقاضیان ارائه خدمات فرهنگی_آموزشی در مدارس خالی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:اگر آموزش و پرورش فضای خالی در اختیار داشته باشد که امروز بلااستفاده مانده به متقاضیانی که بخواهند به ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی بپردازند با رعایت تشریفات قانونی تعامل و همکاری می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، تعدادی از اهالی روستاهای شهر تهران نظیر؛ لالان، زایگان، آبنیک، سادات روته و … در پی تماس تلفنی با خبرنگار حیات به تعطیلی مدارس موجود در این روستاها انتقاد کردند.

اهالی این روستا متفق القول مدعی شدند مدارس این روستاها که سالیان پیش توسط خیرین روستا ساخته شده و بعدها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده بود اکنون  به علت تعداد اندک دانش آموزان تعطیل و بلااستفاده شده است.

این افراد ضمن ابراز گلایه نسبت به متروکه ماندن این بناها اعلام کردند؛ وزارت آموزش و پرورش به علت عدم رسیدن تعداد دانش آموزان به حد نصاب ۳۵ نفر تعطیل شده است و دانش آموزان ناچارند در فصل سرد زمستان در جاده های لغزنده میان روستاها تردد کنند تا به مدرسه روستاهای مجاور بروند.

این اهالی، همچنین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات بیان کردند، با توجه به عدم امکانات آموزشی و تفریحی مورد نیاز در این مناطق، نوجوانان و جوانان روستا درخطر آسیب های اجتماعی متعددی بوده و در فصل تابستان هیچگونه تفریح و سرگرمی ندارند، لذا با توجه به اینکه خیرین روستا بودجه قابل توجهی را برای ساخت‌ این مدارس در آن زمان هزینه کردند از آموزش و پرورش درخواست داریم با اجاره دادن این اماکن به اهالی روستا 
به ما کمک نمایند تا امکانات فرهنگی و آموزشی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان روستا فراهم کنیم.

از این رو خبرنگار اجتماعی حیات برآن شد تا درخصوص مشکلات گزارش شده، با علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفتگویی را انجام دهد.

کریمیان با بیان اینکه ساخت مدرسه همواره براساس مطالعه و تعداد دانش آموزان متقاضی شکل میگیرد، گفت: اینکه در گذشته براساس تعداد متقاضیان و دانش آموزان روستا این مدارس ایجاد شده است و اکنون به علت عدم حضور دانش آموزان این اماکن تعطیل شده است مستلزم پیگیری اهای از مراجع ذی صلاح است.

 وی افزود: اما وزارت آموزش و پرورش همواره نسبت به ایجاد تشکیل کلاس درس به شرط حضور تعداد مطلوب دانش آموزان اعلام آمادگی می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص شرط وزارتخانه برای تشکیل کلاس درس بر مبنای تعداد مطلوب دانش آموزان مطرح کرد: آموزش و پرورش برمبنای شیوه نامه سامان دهی به تشکیل کلاس درس می پردازد. در واقع گشایش مدرسه و تشکیل کلاس درس باید مطابق با شیوه نامه ساماندهی که نسبت به مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است، انجام شود.

کریمیان تصریح کرد: بنابراین آموزش و پرورش این آمادگی را دارد در هر نقطه ای که مدرسه وجود دارد به شرط حضور دانش آموزان معلم را تامین و خدمات آموزشی را ارائه دهد. 

وی با اشاره به اینکه اگر در نقطه ای تعداد دانش آموزان به حد نصاب نرسد عملا امکان تشکیل کلاس درس وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در چنین مواقعی برای به حد نصاب رسیدن تعداد دانش آموز به ناچار برای دو الی سه روستای همجوار هم یک مدرسه را پیش بینی می کنیم اما با هدف تسهیل تردد دانش آموزان خدمات آمد و شد فراهم می شود تا دانش آموزان در یک مدرسه متمرکز بتواندد به تحصیل بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به درخواست اهالی روستا نسبت به اجاره مدارس و تشکیل آموزشگاه تاکید کرد:اگر آموزش و پرورش فضای خالی در اختیار داشته باشد که امروز بلااستفاده مانده به متقاضیانی که بخواهند به ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی بپردازند با رعایت تشریفات قانونی تعامل و همکاری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha