کد خبر 207559
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

استاندار خراسان‌شمالی از ناحیه صنعتی عشق آباد ترکمنستان بازدید کرد

استاندار خراسان‌شمالی از ناحیه صنعتی عشق آباد ترکمنستان بازدید کرد

استاندار خراسان شمالی امروز(شنبه) به همراه هیاتی از تجار و فعالان بازرگانی از ناحیه صنعتی عشق آباد ترکمنستان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمدرضا حسین نژاد در چهارمین روز از سفر خود به ترکمنستان از ناحیه صنعتی عشق آباد بازدید و برای حضور تجار ایرانی در این منطقه صنعتی رایزنی کرد.

وی در حاشیه بازدید از این ناحیه صنعتی اظهار کرد: بخش خصوصی ترکمنستان برای در اختیار گذاشتن فضایی جهت فروش محصولات مصالح ساختمانی همچون میلگرد و مشتقات فولادی ایران در این ناحیه صنعتی با نام تجاری اتاق بازرگانی آمادگی کرد.

حسین نژاد افزود: همچنین موافقت شد که ۲ فضای دیگر نمایشگاهی برای ارایه میوه، صیفی جات و موادغذایی به صورت رایگان در اختیار ایران قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی روز چهارشنبه، هفت تیرماه سالجاری در پاسخ به دعوت وزیر امور خارجه ترکمنستان به منظور شرکت در آیین افتتاحیه شهر تازه تاسیس آرکاداغ به این کشور سفر کرد.

خراسان شمالی براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ حدود ۸۶۳ هزار نفر جمعیت و ۲۸ هزار کیلومتر مساحت دارد که ۲۸۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و استان آخال یکی از پنج استان کشور ترکمنستان و همجوار با خراسان شمالی محسوب می شود که حدود ۹۷ هزار کیلومتر مساحت و افزون بر ۹۰۰ هزار نفر نیز جمعیت دارد.

میزان مبادلات تجاری خراسان شمالی با ترکمنستان چهار درصد از مجموع مبادلات اقتصادی استان خراسان شمالی را تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha