کد خبر 217906
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

در دیدار با استاندار کالوگا روسیه؛

استاندار خراسان‌شمالی بر صادرات محصولات کشاورزی به روسیه تاکید کرد
در دیدار با استاندار کالوگا روسیه؛

استاندار خراسان شمالی در دیدار با استاندار کالوگا روسیه گفت: این استان دارای ظرفیت های کشاورزی زیادی است که باید زمینه صادرات آن به بازار روسیه فراهم شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کالوگا روسیه اظهار کرد: بی تردید استان های خراسان شمالی و کالوگا ظرفیت های خوبی در حوزه های گوناگون دارند اما لازمه تبادلات بیشتر شناسایی این توانمندی ها و بازار هر ۲ استان است.

وی افزود: حضور هیات تجاری خراسان شمالی در این کشور می تواند این روند تبادلات را تسریع کند.

حسین نژاد با تاکید بر تسهیل صادرات محصولات کشاورزی خراسان‌شمالی به روسیه گفت: خراسان شمالی سالانه ۲۲ تن نگین زعفران، انواع انگور، پسته، هلو، خشکبار، گیلاس تولید می کند که بخشی از این محصولات سال گذشته به روسیه صادر شد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: همچنین این استان بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و سنگین دارد و یکی از قطب های دامپروری کشور است. 

در دیدار با استاندار کالوگا روسیه؛

وی تصریح کرد: ظرفیت های خراسان شمالی محدود به کشاورزی نیست بلکه توانمندی های صنعتی خوبی نیز در حوزه های تولید آلومینیوم، آلفا آلومینیوم، منیزیم، محصولات پتروشیمی و فولادی دارد.

حسین نژاد از استاندار کالوگا خواست تا مکانی را برای عرضه محصولات خراسان شمالی اختصاص دهد و در مقابل چنین مکانی نیز در استان برای تولید کنندگان کالوگا فراهم شود.

هیات تجاری خراسان شمالی متشکل از ۲۲ نفر از فعالان بخش خصوصی استان در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن و بازرگانی روز سه شنبه (۲۸ شهریور ماه) با هدف افزایش روابط تجاری و شناسایی ظرفیت‌های طرفین عازم مسکو شدند.

استان کالوگا یکی از استان‌های روسیه و پایتخت آن شهر کالوگا با یک میلیون و ۴۱ هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha