کد خبر 207213
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان:

جهاددانشگاهی یکی از واقعی‌ترین سازمان‌های کشور است

جهاددانشگاهی یکی از واقعی‌ترین سازمان‌های کشور است

 رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان گفت: معتقدم جهاددانشگاهی یکی از واقعی‌ترین سازمان‌های کشور است که فعالیت جدی و متمرکز دارد و کلیه برش‌های اجتماعی در این نهاد دیده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مهدی ژیانپور در پنجاهمین گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در اصفهان، اظهار کرد: به‌عنوان یک دوستدار جهاددانشگاهی، معتقدم جهاددانشگاهی سازمان دلخواه ماست که شبیه هیچ سازمانی نیست و نباید شبیه هیچ سازمانی باشد و بشود. تلاش کردم بعد از یک دهه فعالیت در این سازمان، این سازمان را بفهمم و داستان‌های غنی آن را بازخوانی کنم.

وی با اشاره به توصیف جهاددانشگاهی در سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، گفت: ۵ رکن این تعاریف شامل نهادی انقلابی با هویت اسلامی، برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد، الهام بخش و موثر در کشور، پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ، با تعامل سازنده در عرصه ملی و بین‌المللی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه آنچه درون مایه ارکان پنج گانه است در سه مفهوم «اصالت پویا»، «جسارت یاددهی» و «جدیت نجیبانه» خلاصه می‌شود، افزود: ما تعابیری در مورد جهاددانشگاهی داریم که به آن می‌بالیم، از جمله تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند جهاددانشگاهی جزو معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب و مولود مبارک انقلاب است. همچنین جهاددانشگاهی تنها سازمان پژوهش و فناوری و زیست بوم نوآوری نخبگان ایران است.  

وی با تاکید براینکه جهاددانشگاهی اصالتی دارد که مرتب خود را نو به نو می‌کند و پویاست، گفت: ما بارهای بر زمین مانده را برمی‌داریم و انجام می‌دهیم که به تعبیری ترجمه بارهای بر زمین مانده همان کارهای مهم غیر فوری است.

وی تربیت آدم‌ها، سازمان یادگیرنده و یاددهنده، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی از طریق فرآیند مستمر و متقابل یادگیری و یاددهی، پرورش استعداد و شکوفایی افراد معمولی برای انجام کارهای فوق‌العاده در مسیری تدریجی و همیشگی را از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی نام برد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان به جدیت نجیبانه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از تعابیر دلچسب مصداق تحقق کامل «ما می توانیم»، شاخص «باور به توان ایرانی» است. معتقدم جهاددانشگاهی یکی از واقعی‌ترین سازمانهای این کشور است که فعالیت جدی و متمرکز سازمانی دارد، قدرت نرم جهاد دانشگاهی، پیوندی با پول و قدرت ندارد و حاصل استقلال- سیاسی مالی از دولت‌ها و گرایش‌های سیاسی و حاصل میل و اعتقاد به شدن و ساختن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha