کد خبر 207209
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

مصرف فراورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۴ درصد افزایش یافت

مصرف فراورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۴ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در سه ماه نخست امسال مصرف فرآورده‌های نفتی (‌بنزین و نفت‌گاز) در این منطقه از جنوب خراسان رضوی، رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جواد بلندی روز چهارشنبه در نشست جمع‌بندی نخستین مرحله بازدید گروه معین منطقه تربت‌حیدریه از نواحی تابعه این منطقه در جنوب خراسان رضوی افزود: در مقابل شاهد کاهش ۳۳ درصدی مصرف نفت سفید و کاهش ۳۹ درصدی گاز مایع بودیم.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی مصرف سی‌.ان‌.جی با چهار درصد افزایش، به بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب رسید که معادل آن در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با بیان این‌که در مدت یاد شده، ۱۴۶میلیون لیتر انواع فراورده درسطح‌ منطقه ارسال و توزیع شد، افزود: همچنین ۱۴۳ میلیون لیتر فراورده به خراسان جنوبی و از جمله برای تامین سوخت نیروگاه گازی قاین در این استان و زاهدان، ارسال و برای تامین سوخت نیروگاه‌های چابهار، ۱۱۲ نفتکش به آن منطقه اعزام شد.

بلندی افزود: در سه ماه نخست امسال همچنین با بهره ‎برداری از یک باب فروشندگی سکودار در نوار مرزی خواف، یک جایگاه ‌عرضه‌ فرآورده‌های ‌نفتی در محور ترانزیت جنوب به شمال و یک باب جایگاه تک منظوره سی‌.ان‌.جی در شهرستان کوهسرخ، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه به ۶۵ باب و جایگاه عرضه گاز طبیعی به ۳۳ باب رسید.

در خراسان رضوی سه منطقه نفتی تربت‌حیدریه، مشهد و سبزوار به صورت مستقل زیر نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی‌ ایران فعالیت دارند و شرکت نفت منطقه تربت‌حیدریه متصل به خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی‌ایران وظیفه سوخت رسانی به جنوب خراسان رضوی را برعهده دارد.

این منطقه از جمله مناطق ۳۷ گانه و هشت منطقه نخست صادراتی کشور است که در موقعیت راهبردی شمال شرق واقع شده و تامین کننده بزرگترین معادن سنگ آهن خاورمیانه است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان است.

این منطقه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲ فروشندگی سکودار، ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی است.

ناوگان حمل و نقل منطقه نیز، دارای ۳۱۴ نفتکش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha