کد خبر 207151
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

مشاور وزیر بهداشت:

شاخص امید به زندگی در ایران بالای ۷۰ سال است

شاخص امید به زندگی در ایران بالای ۷۰ سال است

مشاور وزیر بهداشت گفت: شاخص امید به زندگی با رشد قابل ملاحظه در طول سال های پس از انقلاب اسلامی از ۵۰ به ۷۰ سال رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سردار نصرالله فتحیان روز سه شنبه در آیین یادواره شهدای بهداری ، رزمی و بهداشت و درمان استان همدان اظهار داشت: خدمات ارزنده‌ای در این استان ارائه می‌شود اما دشمن می خواهد این دستاوردها پنهان بماند.

وی بیان کرد: همین افزایش امید به زندگی خود بیانگر و نشان از رشد و توسعه شاخص‌های زندگی و سلامت دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان ۷۰۰ پرفسور و ۱۱ دانشکده دارد و با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی ارائه خدمت می‌کند که رویکرد وزارت بهداشت نیز بر توسعه و افزایش خدمات سلامت در همه مناطق به ویژه حاشیه شهرها و روستاها است.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: در این حوزه، ظرفیت‌سازی برای حضور جامعه پزشکی انجام شده و از خود امدادی تا فرآیندهی متعدد درمانی درمان راه اندازی شد به طوریکه تنها ۵۰ هزار مجروح و مصدوم در عملیات کربلای پنج منتقل و مداوا شدند.

فتحیان ادامه داد: کار بهداری رزمی، ایجاد ظرفیت برای کادر پزشکی بود که بسیار خوش درخشیدند به طوریکه در تاریخ چند هزار ساله ایران و دنیا مانند کادر درمان ایران در جنگ‌ ها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ارائه خدمت به یک میلیون مجروح و مصدوم در دفاع مقدس توسط کادردرمان در اوج غربت و تنهایی کشور ایران در جهان بی‌نظیر بود که اگر رابطه مردم با خدا نبود، کشور به این افتخار و عظمت نائل نمی شد.

مشاور وزیر بهداشت گفت: در بخش پزشکی چند هزار نیروی کادر درمان وارد دفاع مقدس شدند و ۱۱۹ نفر از آنها شهید شدند.

مشاور وزیر بهداشت گفت: در بخش پزشکی چند هزار نیروی کادر درمان وارد دفاع مقدس شدند و ۱۱۹ نفر از آنها شهید شدند.فتحیان ادامه داد: در همه حوزه‌های دفاع مقدس از جمله حوزه بهداری و پزشکی، همه فرماندهان شاخص هستند و در عملیات‌ها و قبل از آن، نقش کادردرمان بسیار برجسته بود و این نقش مؤثر در کرونا هم تداوم یافت.

وی افزود: جامعه پزشکی در دوران کرونا بار عمده مقابله و درمان را بر عهده داشت و بسیج و نیروهای جهادی هم پشت سر کادر درمان قرار گرفتند به طوریکه حدود ۲۰۰ نفر در حوزه سلامت شهید شدند و بیشتر آنها از متخصصان بودند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به وجود داروهای نسل جدید و تجهیزات پیشرفته پزشکی در کشور افزود: دشمنان می خواستند کشور را از بین ببرند اما مردم مقاوم ایران ایستادند و عزتمندانه از کشور دفاع کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این آیین گفت: ۱۱۹ شهید از بهداشت و درمان استان همدان به انقلاب اسلامی تقدیم شد که لازم است یاد و خاطره و سیره آنها زنده و تکرار شود.

سردار مظاهر مجیدی گفت: سردار فتحیان از جمله افراد موثر در دفاع مقدس بود و امروز در کسوت ریاست بهداری رزمی نیروهای مسلح کشور خدمت می‌کند.

وی افزود: گردان های عملیاتی جنگ بیشترین توجه را به خود در دفاع مقدس جلب می‌کند اما نقش بهداری رزمی با عنوان گروهان امدادگران بسیار برجسته است که به پیشنهاد سردار فتحیان مقرر شده بود بخش درمان تا حد توان به منطقه عملیات نزدیک‌تر شود.‌

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: کوتاه کردن زمان درمان مجروحان اثرگذارترین گامی بود که در ایام جنگ بنا نهاده شد تا جایی که انتقال به بیمارستان صحرایی و مرکز شهر در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتاد.

سردار مجیدی افزود: سهم امدادگران و کارکنان بهداشت و درمان در دقاع مقدس بی‌نظیر بود و در دوران کرونا باز هم این جلوه‌های ایثار را در دفاع از سلامت مردم شاهد بودیم و امروز خداوند را شاکریم که همان نگاه مثبت به کادر سلامت وجود دارد.

در پایان این آیین از خانواده شهدا و فعالان عرصه جهاد و دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha