کد خبر 207131
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

اطلاع رسانی خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرافت خاصی می‌طلبد

اطلاع رسانی خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرافت خاصی می‌طلبد

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تاکید کرد: اطلاع رسانی خدمات مادی و معنوی این بنیاد به جامعه‌ی معزز ایثارگری، ظرافت خاصّی می‌طلبد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جابر ابوالفتح زاده در نخستین جلسه‌ی کارگروه توسعه‌ی مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی که با هدف بررسی مصوبات و عملکرد سه ماهه‌ اول این کارگروه با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، گفت: خدمات ارائه شده به ایثارگران عزیز در قبال ایثارگری آنان ناچیز است و از همین رو خود را موظف به دقت در بیان عمومی این خدمات می‌بینیم و گاهی ذکر فعالیت‌های انجام شده حتی در فرم‌های ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را مصلحت نمی‌دانیم.

 وی تاکید کرد: با همه این اوصاف از اینکه طیف وسیع خدمات ناگفته و نادیده بنیاد شهید و امور ایثارگران از نگاه تیزبین مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی پنهان نمانده و این مساله در پروسه انتخاب سالانه دستگاه‌های برتر استان لحاظ می‌شود، قدردانیم.

 وی ادامه داد: نه تنها ارتقای سطح معیشتی ایثارگران به عنوان یک اولویت اساسی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط خود این نهاد با جدّیت دنبال می‌شود بلکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مطالبه‌گر، اجرای درست وظایف دیگر سازمان‌ها را در حوزه ایثارگری ایفا می‌کند.

 وی افزود: در دوره تحوّلی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مطابق سیاست‌های دکتر قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، این نهاد در حال تبدیل شدن از مجموعه‌ای خدمات رسان به سازمانی مطالبه‌گر است.

 ابوالفتح‌زاده افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به استناد قوانین و برنامه‌های بالادستی به خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در جایگاه مطالبه‌گر، از دستگاه‌های مختلف می‌خواهد تا به وظایف قانونی خود نسبت به بخش‌های مختلف ایثارگری به درستی عمل کنند.

وی گفت: اعتقاد داریم که فعالیت‌های صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و از جمله خدمات ارائه شده به ایثارگران معزّز باید مورد انعکاس قرار گیرد که در چارچوب همین باور و با تأسی به سیاست‌های ستاد مرکزی و همچنین ملاحظات بیان شده، گوشه‌ای از این فعالیت‌ها و خدمات در پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بازتاب داده می‌شود و عموم شهروندان و مسئولان به آن دسترسی دارند.

 ابوالفتح زاده هم چنین تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به جامعه هدف، اصول «عدالت ورزی» و «صرفه جویی در هزینه کردها» را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است ضمن اینکه همه پرسنل این بنیاد چه به صورت تلفنی، چه حضوری و چه در قالب مراجعه به ایثارگران در قالب طرح سپاس، در دسترس هستند و تلاش دارند رضایت حداکثری این قشر عزیز را تامین کنند.

وی گفت: قانون بودجه سال گذشته، بند (ک) تبصره(۹)، همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده بود به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج و هم چنین بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به‌عنوان سبک زندگی فاخر، حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران هزینه کنند.

وی ادامه داد: قانون بودجه سال جاری نیز مشابه این بند، پیش بینی و به تصویب رسیده که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با اخذ مشورت از بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوانند گام‌های موثری برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: تلاش پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای رفع نیازمندی‌های مادی و معنوی خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران و تقویت اعتماد سازمانی، قابل تمجید است.

حیدر فتح زاده ادامه داد: عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در اجرای طرح سپاس از ایثارگران در سال ۱۴۰۱ فوق العاده خوب بود. علاوه بر این، سهولت دسترسی به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز نسبت به دستگاه‌های دیگر به مراتب بالاست که این موارد در ارزیابی عملکرد این بنیاد موثر خواهد بود.

 وی با بیان اینکه تا آخر خرداد، تعداد کارمندان آذربایجان شرقی ۱۰۲ هزار و ۸۲۸ نفر بوده که هفت هزار و ۸۷۱ نفر از این تعداد از جامعه معزز ایثارگری هستند، افزود: ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اداری استان غالباً تبدیل وضعیت شده‌اند اما چند دستگاه اداری در اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تعلّل می‌کنند که ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر حل مشکلات ایثارگران شاغل در این دستگاه‌ها نیز هستیم.

وی همچنین به سفر استانی اخیر رئیس جمهور و کاروان دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر خوشبختانه هیچ شکایت و یا نارضایتی از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به ثبت نرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha