کد خبر 226475
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

لزوم اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و دبیر شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت استان، بر لزوم اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، علی اکبر سلمانی در دومین جلسه‌ی شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان شرقی در سال جاری که قبل از ظهر امروز، شنبه در سالن کنفرانس استانداری برگزار شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان طبق بند (و) تبصره(۹) قانون بودجه سال جاری ملکف هستند یک درصد از بودجه هزینه‌ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تاکید کرد: آیین نامه‌ی اجرایی این بند قانونی به همه‌ی دستگاه‌های اداری استان ارسال شده که لازم است جهت ارزیابی سالانه، عملکرد دستگاه‌ها در این خصوص، تا پایان بهمن سال جاری به دبیرخانه شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت استان واقع در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ارسال شود.

وی همچنین گفت: در اجرای بند(۲) ماده(۶۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مبنی بر تشکیل جلسات شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت، در سال جاری شاهد برگزاری دومین جلسه‌ی استانی این شورا در آستانه‌ی برگزاری دومین کنگره‌ی ملی بزرگداشت مقام ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی هستیم ضمن اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، طی همین مدت تعداد ۲۸ جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهرستان چ‌های استان تشکیل شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی،‌ اضافه کرد: نتایج جلسات استانی و شهرستانی شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت بسیار پربار بوده و از دستاوردهای حاصله می‌توان به برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا در مناطق مختلف شهری و روستایی استان و انجام طرح سپاس از خانواده‌های شهدا، جانبازان سرافراز و آزادگان گرانقدر به تعداد ۱ ۰هزار و ۴۱۲ مورد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعداد ۱۰هزار و ۲۱۲ مورد توسط سایر دستگاه‌های اداری اشاره کرد.

 سلمانی یادآوری کرد: تولید محتواهای فاخر در قالب چاپ کتاب، فیلم‌های مستند و ...، خاطره نگاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفتمان سازی مفهوم ایثار اجتماعی در جامعه و افزایش سطح استفاده از گلزارهای مطهر شهدا به عنوان مراکز فرهنگی، از دیگر دستاوردهای برگزاری جلسات شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت در مرکز استان و شهرستان‌هاست.

 در این جلسه هر یک از اعضای شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص دستورهای جلسه جداگانه به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. 

پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای بند(و) تبصره(۹) قانون بودجه سال جاری، بررسی روند اجرایی دومین کنگره‌ی ملی بزرگداشت مقام ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، تصمیم گیری در خصوص برگزاری یادواره شهدای غریب(آزادگان شهید در اسارت) و هماهنگی برگزاری یادواره‌ی جانبازان شهید استان دستورهای جلسه‌ی امروز شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان شرقی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha