به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سامانه ملی املاک و اسکان کشور، توسط وزارت راه و شهرسازی و براساس قانون مالیاتهای مستقیم، جهت احصا و صحت سنجی اطلاعات مالکان، ساکنان و کاربران املاک کشور و معاملات آنها راه اندازی شده است. مالکان و سرپرستان میبایست با مراجعه به درگاه الکترونیکی این سامانه به نشانی https://amlak.mrud.ir نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات مرتبط با خود اقدام کنند.
فهرست اطلاعات الزامی مورد نیاز جهت آمادهسازی برای ثبت در سامانه به شرح زیر است.
ثبت ملک تحت مالکیت و اقامتگاه با مالکیت خود:
۱.کد پستی (برای دریافت کد پستی صحیح به سامانهpost.ir مراجعه نمایید)
۰۱متراژ
۲طبقه و واحد
۳.سال ساخت (سال نصب اولین انشعاب یا سال پایان کار)
۴.شناسه قبض برق
۵.شماره دفتر املاک الکترونیک یا ترکیب شماره دفتر املاک و شماره صفحه (برای اسناد رسمی تکبرگ)
۶.نام حوزه و بخش ثبتی (برای اسناد رسمی تکبرگ)
۷.شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی (برای اسناد رسمی تکبرگ)
۸.شناسه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات (کد جام)(برای اسناد رسمی تکبرگ)
۰۹تصویر صفحه دوم (برای اسناد دفترچهای)
۱۰میزان مالکیت (بر حسب دانگ)
۱۱.تاریخ شروع مالکیت
۱۲ اطلاعات اقامت (شامل تاریخ شروع اقامت و کد/شناسه ملی ساکن ملک)
ثبت اقامتگاه (در صورتی که مالک اقامتگاه خود نیستید):
۰۱کد پستی (برای دریافت کد پستی صحیح به سامانه post.ir مراجعه نمایید)
۰۲متراژ
۰۳طبقه و واحد
۰۴شناسه قبض برق
۰۵تاریخ شروع اقامت
۰۶نوع اقامتگاه
۰۷کد ملی/نام مالک حقیقی/حقوقی
نظر شما