کد خبر 110525
۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:برخی با پروژه ثبت آنی مشکل مبنایی دارند/ اجرای پروژه مانع از زمین‌خواری و فساد می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه اجرای پروژه ثبت آنی باعث می‌شود جلوی بسیاری از زمین‌خواری‌ها و مفاسد گرفته شود گفت: برخی افراد با این پروژه مشکل مبنایی دارند.

به گزارش حیات، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در بخشی جدیدی از برنامه صبح به خیر ایران با نام رو در رو در خصوص فرآیند ثبت آنی معاملات، گفت: اجرای ثبت آنی معاملات تکلیفی در رابطه با الکترونیکی کردن فرآیند خدمات ثبتی بوده که قانونگذار آن را بر عهده سازمان ثبت گذاشته است. وی افزود: یکی از آثار مهم اجرای ثبت آنی، شفاف‌سازی امور است چرا که در حال حاضر خیلی از مشکلات ما ناشی از عدم شفافیت بوده است. وی با اشاره به اینکه ما نیاز به شفافیت و ارتقای سلامت اداری داریم، گفت: هدف ما از اجرای ثبت آنی معاملات تسریع در امور جاری مردم و جلوگیری از زمین‌خواری و سایر مفاسد بوده است. معاون قوه قضاییه درخصوص گلایه برخی از دفاتر اسناد رسمی مبنی بر قطع سامانه و ایجاد مشکل در ثبت اسناد گفت: در حال حاضر 8200 دفترخانه در سراسر کشور فعالیت می‌کند و ما نباید گلایه دو یا سه دفترخانه را مبدا مشکل در اجرای این طرح بدانیم. وی افزود: اجرای طرح ثبت آنی یک اقدام ملی و اتفاقی بزرگ در زمینه ثبت اسناد است و پیش‌بینی ما این بود که مشکلاتی فراتر و بزرگتر بوجود آید. تویسرکانی گفت: پیش از اجرای این طرح 18 هزار نفر ساعت آموزش دیده‌اند و در تهران 3 هزار نفر در کلاس‌های حضوری حاضر شدند و با این طرح آشنا شدند. وی افزود: از لحظه اجرای ابتدایی این طرح تاکنون سامانه ثبت قطع نشده بلکه تنها با مشکلات اینترنت و وی‌پی‌ان مواجه شدیم. معاون قوه قضاییه تاکید کرد: در مقایسه با سال گذشته در بحث ثبت اسناد ما با رشد 20 درصدی مواجه بوده‌ایم و در روز اول اجرای این طرح نیز 13800 سند در این سامانه به ثبت رسید ضمن اینکه این طرح به مدت 6 ماه در 11 دفترخانه اسناد رسمی به صورت آزمایشی به اجرا درآمد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: متاسفانه برخی از دوستان ما به شکل مبنایی با اجرای این قانون مخالف هستند البته ایجاد برخی اشکالات طبیعی است. تویسرکانی تصریح کرد: متاسفانه برخی از کاربران شماره پسورد خود را فراموش کرده بودند و وقتی هم در این سامانه یک بار شماره پسورد اشتباه وارد شود به دلیل امنیتی کاربر بلاک(مسدود) می‌شود بنابراین در اینجا سازمان ثبت مقصر نیست و اهمال از سوی دوستان است. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در حال حاضر ثبت آنی معاملات به صورت عادی و روان در حال اجرا است و براساس آماری که داریم در هفته اول بیش از 70 هزار سند تنظیم شده است. وی افزود: هر طرحی که در ابتدا آغاز به کار می‌کند با مشکلات متعددی مواجه است اما متاسفانه در اجرای این طرح و یک هفته پس از اجرا هیاهوی رسانه‌ای ایجاد شد. تویسرکانی گفت: ما معتقدیم که سیستم حوزه ثبت مشکلی ندارد به همین جهت با همکاران خود در وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات به دنبال افزایش پهنای باند هستیم. وی در پایان گفت: مردم هرگونه مشکلی که داشته باشند می‌توانند از طریق شماره 63485 و یا از طریق پورتال سازمان ثبت به نشانی www.ssaa.ir مشکلات خود را مطرح کنند و در اسرع وقت پاسخ بگیرند.