کد خبر 206624
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

افزایش ابر و رگبار پراکنده در برخی از نقاط کشور

افزایش ابر و رگبار پراکنده در برخی از نقاط کشور

امروز با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی در مناطقی از کشور شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ امروز با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال آذربایجان غربی آذربایجان شرقی و اردبیل و برخی مناطق واقع در سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

 یکشنبه در دامنه‌های البرز شمالی واقع در استان‌های مازندران، گلستان و همچنین در دامنه‌های البرز جنوبی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. 

در ساعات بعد از ظهر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. دوشنبه بارش بصورت پراکنده فقط در استان مازندران ادامه خواهد داشت و در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبارو رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رخ می‌دهد. 

در ضمن در شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما در این مناطق رخ می‌دهد.

 بعد از ظهر سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و، کرمان شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبارو رعدوبرق ادامه می‌یابد. 

چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر در گیلان و شرق اردبیل ابرناکی و بارش رخ میدهد و درسایر مناطق جوی آرام و پایدار مستقر است. 

همچنین در شمال غرب و غرب سواحل خزر تا روز سه شنبه روند افزایش دما و چهارشنبه کاهش نسبی دما و در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق تا روز یکشنبه روند کاهش و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایش دما حاکم است.

 در سه روز آینده در شمال شرق شرق مرکز دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در جنوب غرب کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود. خلیج فارس در سه روز آینده و دریای خزر امروز مواج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha