کد خبر 206483
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تراکتور و این 4 معادله مهم نقل و انتقالاتی

تراکتور و این 4 معادله مهم نقل و انتقالاتی

باشگاه تراکتور نقش تعیین کننده‌ای در معادلات نقل و انتقالات تابستانی امسال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ نقل و انتقالات لیگ بیست و سوم چند روزی است که شروع شده و باشگاه‌های مختلف فعالیت خودشان را برای مذاکره به منظور تمدید قرارداد و جذب بازیکنان مد نظرشان آغاز کرده‌اند تا تیم آماده‌تری در فصل جدید راهی مسابقات کنند. در این میان مثل همیشه برخی بازیکنان در تیررس تیم‌های مطرح و مدعی قرار گرفته و علامت سوال بزرگ بازار تابستانی فوتبال ایران هستند و قرار است نقش تعیین کننده‌ای در این میان ایفا کنند. یکی از باشگاه‌هایی که نقش تعیین کننده‌ای در نقل و انتقالات امسال دارد تراکتور است. باشگاهی که پیش بینی می‌شود حضور پررنگی در این پنجره نقل و انتقالاتی داشته باشد و البته کار دشواری که برای حفظ ستاره‌های تیمش دارد و باید دید در آن چقدر موفق خواهد بود.

محمدرضا اخباری

ضعف سیدحسین حسینی در چهارچوب دروازه استقلال در فصل گذشته نارضایتی این باشگاه و هوادارانش را به همراه داشت و او را یکی از عوامل شکست استقلال در لیگ و جام حذفی می‌دانستند و جو سنگین علیه حسینی در فصلی که گذشت باعث شد مسئولان باشگاه از همان ابتدا به دنبال جذب گلر باشند و حتی پیش از مشخص شدن سرمربی فصل جدید مذاکرات خود را با محمدرضا اخباری، گلر فصل گذشته تراکتور آغاز کردند. اخباری که جایگاه خوبی در تراکتور دارد و روی سکوهای این تیم محبوبیت بالایی دارد هنوز به درخواست تمدید قرارداد این باشگاه پاسخی نداده و دلیل این موضوع مذاکراتش با استقلالی‌ها عنوان شده است. اخباری عملکرد خوبی در فصل گذشته داشت و به اردوهای تیم ملی هم دعوت می‌شود و با توجه به اتمام قراردادش از علامت سوال‌های پررنگ نقل و انتقالات خواهد بود. هرچند شنیده‌ها حاکی از پشیمانی استقلال در جذب اوست و احتمال ماندنش در جمع سرخپوشان تبریزی قوت گرفته است.

حسین پورحمیدی

گلر موفق فصل گذشته آلومینیوم که عملکرد قابل قبولی داشت و به تیم ملی هم رسید، یکی از گزینه‌های جذاب دیگر خط دروازه تیم‌ها در  فصل جدید است. پورحمیدی تحت قرارداد تراکتور است و به صورت قرضی در جمع اراکی‌ها بازی می‌کرد و حالا با توجه به قراردادی که با تبریزی‌ها دارد برای رفتن به هر تیمی باید رضایت این باشگاه تبریزی را جلب کند. استقلالی‌ها با درخواست جواد نکونام با این بازیکن وارد مذاکره شده و از همین رو فعلاً در خصوص اخباری دست نگه داشته‌اند. شاید توافقی میان دو باشگاه صورت بگیرد که استقلال از جذب اخباری صرف نظر کند و به جای آن رضایت‌نامه پورحمیدی صادر شود. اگر تراکتور موفق به حفظ اخباری باشد تمایلی به ماندن پورحمیدی ندارد و بعید نیست چنین تفاهمی میان دو باشگاه تراکتور و استقلال صورت بگیرد.

رضا اسدی

آقای گل تراکتور در فصل گذشته هم یکی از نفراتی است که قراردادش را با این باشگاه هنوز تمدید نکرده است. اسدی که به عنوان هافبک دفاعی به تراکتور آمده بود توسط خمس به خط حمله منتقل شد و عملکرد قابل قبولی داشت و گل های خوبی برای تیم تبریزی به ثمر رساند و از آن پس دیگر تبدیل به یک مهاجم شد. اسدی به قدری در تراکتور خوب عمل کرد که توسط قلعه‌نویی به تیم ملی هم دعوت شد. باشگاه تراکتور پیشنهاد قابل قبولی برای تمدید قرارداد به اسدی داده است ولی این بازیکن تا کنون رضایت به تمدید نداده است و مشغول مذاکره با چند باشگاه است. ظاهراً برنامه اول اسدی این است که لژیونر شود و اگر این اتفاق رخ ندهد آنگاه به پیشنهاد سپاهان فکر خواهد کرد و باشگاه اصفهانی قصد دارد این بازیکن را به جمع نفراتش برگرداند و رقیب سرسختی برای تراکتور در این مسیر خواهد بود.

حسین کنعانی‌زادگان

قطع همکاری با الاهلی قطر باعث شده کنعانی زادگان فقط یک بازیکن آزاد باشد و از همین رو احتمال بازگشتش به لیگ برتر قوت گرفته است. اگرچه به نظر می‌رسد بهترین تیم برای بازگشت او به فوتبال ایران پرسپولیس باشد ولی حضور پورعلی‌گنجی و گولسیانی در این تیم کار را برای او سخت کرده است. باشگاه پرسپولیس در حال مذاکره برای حفظ مدافع گرجستانی خودش است ولی قوانین جدید فوتبال ایران او را به تردید انداخته و از همین رو به کنعانی زادگان به عنوان گزینه جانشین فکر می‌کند. از طرفی این مدافع ملی پوش مورد توجه تراکتور هم قرار گرفته است. مسئولان باشگاه تبریزی در نظر دارند استحکام دفاعی خودشان را برای فصل آینده تقویت کنند و نیم نگاهی به این بازیکن برای فصل بعد دارند، باید دید در نهایت این بازیکن ملی پوش چه تصمیمی برای فصل بعد خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha