کد خبر 206406
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

حسن اشجاری در گفتگو با «حیات»:

قلعه‌نویی دخالتی در حضور نکونام در استقلال نداشت/ سبک جواد شاید تماشاگرپسند نباشد ولی موفق خواهد شد

قلعه‌نویی دخالتی در حضور نکونام در استقلال نداشت/ سبک جواد شاید تماشاگرپسند نباشد ولی موفق خواهد شد

پیشکسوت استقلال در خصوص وضعیت این تیم و انتخاب جواد نکونام در جمع آبی‌پوشان صحبت کرد.

حسن اشجاری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال اظهار داشت: به نظرم در حال حاضر بین گزینه‌های داخلی گزینه‌ای بهتر از جواد نکونام وجود نداشت و با توجه به اینکه زمان برای استقلال در حال از دست رفتن بود بهترین حالت همین بود که جواد نکونام به عنوان سرمربی انتخاب شود و فکر می‌کنم باشگاه استقلال تصمیم درستی در این زمان گرفت. نکونام هم به عنوان سرمربی رزومه خوبی برای خودش دارد و هم به عنوان یک استقلالی متعصب ارزش نیمکت این تیم را می‌داند و برایش زحمت می‌کشد و شایستگی رسیدن به این سمت را داشت و به او تبریک می‌گویم.

وی در مورد سبک بازی تدافعی نکونام و تفاوتش با فصل گذشته گفت: فصل قبل ساپینتو فوتبال هجومی و تماشاگرپسند ارائه می‌داد ولی اشکالاتی داشت که در نهایت منجر به این شد که به قهرمانی نرسد و ناکام ماند و جواد نکونام آن اشکالات و ایرادها را ندارد. من هم قبول دارم فوتبال هجومی تماشاگرپسندتر است ولی خب اگر قرار است نتیجه‌ای حاصل نشود به چه دردی می‌خورد؟ نکونام هم طبیعتاً مربیگری خودش را با کی‌روش شروع کرده و فوتبالش تحت تاثیر اوست و بازی محافظه کارانه و تدافعی را می‌پسندد ولی اگر این منجر به نتیجه گرفتن شود چه اشکالی دارد؟ من خودم البته فوتبال تدافعی صرف را نمی‌پسندم و سبک بازی جواد نکونام هم اینطور نیست.

پیشکسوت فوتبال در مورد موفقیت نکونام در استقلال هم توضیح داد: ببینید در پرسپولیس اگر یحیی گل‌محمدی آمد و موفق شد به خاطر ساختاری بود که پیش از او برانکو سازماندهی کرده بود ولی استقلال چنین شرایطی ندارد و همینجوری مشکلات زیادی دارد. وضعیت مالی و پرداختی باشگاه مشخص نیست و حتی احتمال دارد با چند ستاره تیم نتوانند تمدید کنند. به نظرم استقلال باید به نکونام فرصت دهد و حتی اگر هفته‌های اول نتایج خوبی نگرفت از او حمایت شود و اینطور نشود تا دو بازی را باختند علیهش شعار داده شود و بخواهند او و تیم را به حاشیه ببرند. باید صبر کرد و فرصت داد و نکونام کارش را بلد است و موفق خواهد شد.

اشجاری در رابطه با اینکه گفته می‌شد امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی مانع حضور نکونام در استقلال شده بود هم گفت: این مسائل کذب و شیطنت است. امیرخان شخصیتش جوری نیست که بخواهد برای کسی سنگ اندازی کند. خیلی از مربیان جوان فوتبال ما با حمایت آقای قلعه‌نویی در کارشان پیشرفت کردند و موفق شدند و مطمئنم الان هم به عنوان شاگرد سابقش خوشحال است جواد سرمربی استقلال شده و برایش آرزوی موفقیت می‌کند. ضمن اینکه مشخص شد مشکل جواد نکونام ربطی به آقای قلعه‌نویی نداشت و نباید به این مسائل خیلی توجه کرد و به آن پرداخت چرا که همانطور که گفتم شیطنت است و می‌خواهند تفرقه بیاندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha