کد خبر 206296
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «حیات»:

۲۰۰ نماینده موافق استیضاح وزیر کشورند/ ثبت ۱۰۰ امضا تاکنون در سامانه مجلس

۲۰۰ نماینده موافق استیضاح وزیر کشورند/ ثبت ۱۰۰ امضا تاکنون در سامانه مجلس

رحمانی گفت: ما درخواست کردیم که هر چه سریع تر طرح استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس قرار گیرد، منتظر هستیم تا با کسب اکثریت آرای نمایندگان در صحن مجلس این استیضاح به سر انجام برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نمایندگان در واکنش به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس؛ خواستار برکناری رییس ستاد انتخابات کشور شدند.

رجب رحمانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ از طرح استیضاح وزیر کشور خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان اعلام آمادگی کردند که این به این طرح رای مثبت دهند که تاکنون ۱۰۰ نفر امضای خود را در سامانه ثبت کردند.

وی عنوان کرد: وزیر کشور انسان شریفی است ولی عملکرد خوبی نداشت. معاون سیاسی ایشان بخشنامه ۱۰۰۱۶ را در تاریخ ۱۱ خرداد سال جاری ابلاغ کردند که موجب رنجش نمایندگان مجلس شده است البته به ما گفتند که بخشنامه را لغو و معاون سیاسی را برکنار می‌کنیم که به نظرم این کار، مشکلی را حل نمی کند. مگر امکان دارد که این بخشنامه بدون اطلاع وزیر کشور ابلاغ شده باشد؟ که در هر دو صورت جای تعجب و تاسف دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد بد برخی از استانداران چهره دولت را مخدوش کرده است افزود: ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور یکی از دلایل استیضاح مان است. باید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری وزیر کشور در انتخاب استانداران با نمایندگان مجلس همفکری کند که این امر سبب تقویت روح اتحاد، توافق و تعامل می شود.

رحمانی بیان کرد: ما درخواست کردیم که هر چه سریع تر این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد، منتظر هستیم تا با کسب اکثریت آرای نمایندگان در صحن مجلس این استیضاح به سر انجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha