کد خبر 206510
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در گفتگو با «حیات»؛

100 امضا برای استیضاح وزیر کشور به ثبت رسیده است/ ضرورت انتصاب استانداران برحسب شایسته سالاری

100 امضا برای استیضاح وزیر کشور به ثبت رسیده است/ ضرورت انتصاب استانداران برحسب شایسته سالاری

رضایی با اشاره به اینکه احمد وحیدی از لغو بخشنامه 10016 و برکناری معاونشان خبر داد، گفت: متاسفانه به دلیل عدم انتصاب استانداران شایسته سالار، برخی از نمایندگان گلایه مند بوده و تا به امروز 100 نفر برای استیضاح وزیر کشور، امضای خود را به ثبت رسانده‌اند.

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: انتصاب برخی از استانداران برحسب شایسته سالاری نبوده است. از این رو با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همفکری مجلس با وزیر کشور در انتخاب استانداران باید دقت نظری بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اینکه بی اطلاعی وزیر از بخشنامه ارائه شده جای تعجب دارد، اظهار کرد: ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور در تاریخ 11 خرداد سال جاری موجب رنجش خاطر بهارستان نشینان شد که در هفته اخیر نشستی غیر علنی در مجلس شورای اسلامی با حضور احمد وحیدی برگزار و قرار بر این شد که بخشنامه 10016 لغو و معاون ایشان برکنار گردد، اما متاسفانه تا به امروز هیچ‌کدام از این قول‌ها به ثمر نرسیده است.

رضایی گفت: برخی از نمایندگان از عدم انتصاب استاندارهای شایسته و کاردان گلایه‌مند بودند و این را نشان ضعف در سیستم خواندند. چرا که در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم شعار انقلابی بودن، بیشتر از هر مسئله‌ای به چشم می‌خورد. لذا امروز انتصاب، برحسب آشنایی و یا موارد دیگر، ظلمی ست بزرگ به حق نظام و مردم، که نیاز به یک پالایش جدی دارد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی مبنی بر صحت نداشتن امضای نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 100نفر از نمایندگان مردم، امضای خود را برای استیضاح وزیر به ثبت رسانده‌اند.   

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزری کشور باید با مجلس و نمایندگان مردم همراه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha