کد خبر 206158
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت:

مردمی سازی امور و استفاده از ظرفیت مردم از برنامه های مهم دولت است

مردمی سازی امور و استفاده از ظرفیت مردم از برنامه های مهم دولت است

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: مردمی سازی امور و استفاده از ظرفیت مردم یکی از برنامه های مهم دولت است

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سیداحمد عبودتیان در نشست با فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، مقام معظم رهبری چندین بار به دولت فرمودند راهکاری پیدا کنید تا از توان مردم در تصمیم سازی، در اجرا و نظارت استفاده شود، افزود: همه مسئولان کشور به این موضوع ورود کردند و استفاده های خوبی از این موضوع شد.

وی مردمی سازی امور و استفاده از ظرفیت مردم را یکی از برنامه های مهم دولت دانست و اظهارکرد: به نام خدمت همه کارها به دوش دولت‌ها گذاشته شد و کمتر از ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف استفاده کردیم.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت خاطرنشان کرد: طی همین مدت در راه روستایی و آبرسانی کارهای زیادی با کمک مردم و استفاده از تجربیات آنها انجام گرفت و هزینه ها کمتر از آن چیزی که پیش بینی می کردیم شد.

عبودتیان تصریح کرد: در شهرستان سرخس ۳۰۰ جوان سند توسعه شهرستان را آماده کردند و وقتی خود آنها اقدام به آماده کردند سند می کنند در اجرا آن هم پای کار می آیند که این یکی از راه های استفاده از ظرفیت مردم و مردمی سازی است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی با بیان اینکه مردم سازی تا فرمانداری ها هم سوق داده شده، ادامه داد: شیوه انتخاب دستیار مردمی سازی هم به صورت مردمی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه، دولت سیزدهم ابتکاری به خرج داد تا دستیارانی در کنار استانداران و فرمانداران با اخذ نظر از گروه های مرجع مردمی و میانی انتخاب و مستقر شوند عنوان کرد: این دستیاران رابط بین جریانات و حلقه های میانی با نهادهای حاکمیتی و دولتی هستند.

عبودتیان با بیان اینکه مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه هایی مانند اطفاء حریق جنگل‌ها و حوزه تولید ورود کردند،  تاکید کرد: باید از ظرفیت و تجربیات مردم در بسیاری از بخش ها از جمله بخش های امنیتی، اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حوزه اقتصاد استفاده کرد تا اقتصاد مردمی با کمک مردم دچار تحول شود.

وی اظهار کرد: در دهه ۹۰ چندین بحران و سیل بزرگ با حضور مردم مدیریت شد بنابراین باید مشخص شود مردم در چه زمینه هایی می توانند ورود کرده و به دولت کمک کنند.

عبودتیان تصریح کرد: گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر حضور مردم در همه زمینه‌ها است که به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: الگوی حکمرانی در انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا زمان جنگ و بعد از آن بر حضور مردم بوده است، بنابراین نخبگان باید در امر تصمیم سازی کشور دخیل شوند و نیروهای جهادی و جوان برای حل مسائل پای کار باشند و عامه مردم هم نظارت لازم را داشته باشند.

همچنین مرادعلی پیوند، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم بحث مردمی سازی است و در همین خصوص پست دستیار مردمی در همه فرمانداری ها تعریف کردیم.

وی از اجرای طرح تبسم در ادارت استان خبر داد و افزود: این طرح از سال گذشته در استان آغاز شده و به صورت سرزده از همه ادارات و دستگاه ها بازدید می شود.

وی اظهار کرد: تصویری شفاف از تلاش شبانه روزی دولت برای حل و فصل مشکلات جاری مردم در کشور نشان داده شده و مشهود است که دولت مردمی با مردم و برای مردم است.

پیوند با بیان اینکه، شاخص‌ها و پیش‌بینی‌های علمی نشان از آینده‌ای روشن برای ملت ایران است افزود: دستاوردهای دولت سیزدهم آینده نویدبخش و امیدآفرین را پیش روی مردم ایجاد کرده است.

معاون توسعه و منابع استانداری خاطرنشان کرد: توفیقات و اقدامات بزرگی در این دولت صورت گرفته اما کمبودها و چالش‌هایی وجود دارد که بخشی به تلاش دولت‌ مردان برمی‌گردد و بخشی هم مشارکت و حضور سازنده مردم  را می طلبد.

وی عنوان کرد: کمبودها، مشکلات و یا کم کاری ها بوده که بخشی متوجه میراث گذشته و از دولت‌های پیشین و ترک فعل‌هایی که از جانب دستگاه‌های دیگر به ارث رسیده، مرتبط می‌شود که برای جبران باید ایثارگرانه و جهادی پای کارآمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha