کد خبر 201737
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

سفرهایی که امید را در دل مردم کهگیلویه و بویراحمد زنده کرد

سفرهایی که امید را در دل مردم کهگیلویه و بویراحمد زنده کرد

مردم کهگیلویه و بویراحمد در کمتر از ۱۰ روزه گذشته تاکنون میزبان سه مقام عالی رتبه کشور بوده اند که این سفرها امید را برای کاهش مشکلات و توسعه زیرساخت ها زنده کرده است.

مردمان کهگیلویه و بویراحمد که با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت و در اختیار داشتن یک درصد خاک کشورمان ساکن یکی از کوچک ترین استان ایران هستند در اتفاقی کم سابقه طی فاصله کمتر از ۱۰ روز یعنی از روز دهم اردیبهشت ماه تاکنون شاهد سفر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور به سرزمین خود بوده اند امروز نوزدهم اردیبهشت ماه هم پذیرای احمد وحیدی وزیر کشور هستند اعتقاد دارند این سفرها می تواند سرآغاز تحولی چشمگیر در این خطه باشد.

احمد وحیدی روز گذشته برای بازدید از طرح های مانند بازدید از روند مسکن نهضت ملی مسکن یاسوج،ساختمان در حال ساخت استانداری، تونل جاده سی سخت ، پل سوم و ساحل رودخانه بشار وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

شرکت در نشست معاونان استاندار، فرمانداران و شهردارهای کهگیلویه و بویراحمد و نشست آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های وزیر کشور در یاسوج بود که تنوع این برنامه ها حکایت از عزم دولت برای کمک به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور هم که روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه مهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد بود ضمن بازدید از طرح های مهم عمرانی به صورت میدانی در جریان مشکلات پیش روی این طرح ها برای تکمیل و بهره برداری قرار گرفت.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر مسئولان عالی رتبه ای است که اردیبهشت ماه امسال به شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد بازدید از بیمارستان های گچساران و برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان نرگسی،شرکت در نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه و بررسی طرح های در حال اجرایی این شهرستان برای سرعت بخشیدن به تکمیل این طرح ها از برنامه های این سفر یک روزه بود.

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی که با وجود ظرفیت های فراوان طبیعی اما آنچنانکه باید و شاهد به امکانات مورد نیاز زندگی دسترسی ندارند با نگاه عدالت محوری که در مسئولان نظام جمهوری اسلامی سراغ دارند بر این باور هستند مشاهده میدانی ظرفیت های مختلف در کنار محرومیت ها از سوی مسئولان می تواند بسترساز رفع نواقص زیرساخت های مورد نیاز زندگی آنان باشد.

این مردمان سختکوش که طعم شیرین وعده صادق رئیس جمهور را در سفر آبان ماه سال ۱۴۰۰ با تزریق میلیاردها تومان اعتبار به طرح های عمرانی و اقتصادی را چشیده اند امید دارند سفرهای مقام های عالی رتبه کشور به سرزمینشان نویدبخش ادامه روند توسعه به این دیار باشد.

کهگیلویه و بویر احمد یکی از استان های زیبای ایران در دامنه های زاگرس است که با دارا بودن ۲۰ درصد از منابع نفتی کشور، وجود ۲۷۰ هزار زمین کشاورزی حاصلخیز،۲۸۰ جاذبه گردشگری، ۷۲ هزار نفر جمعیت عشایری، بیش از ۳۰۰ هزار نفر روستانشین و در اختیار داشتن ۱۰ درصد روان آب های کشور و همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع می تواند سهم بیشتری از توسعه داشته باشد.

ثمره سفرهای دولتمردان به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت مردمی سیزدهم افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده و هم اینک کارهای بزرگی در جای جای این استان در حال انجام است.

سفرهایی که امید را در دل مردم کهگیلویه و بویراحمد زنده کرد

سید علی احمدزاده اظهار کرد: اعتبارات مصوب در دور نخست سفر سه هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان و متمم سفر سه هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان بوده و سر جمع به هفت هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: برای نخستین بار متمم سفر بیشتر از اعتبارات خود سفر رئیس جمهور شده و تا قبل از سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان، کهگیلویه و بویراحمد سه هزار میلیارد تومان تخصیص گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین یکهزار میلیارد تومان دیگر در پی سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان تخصیص یافته است.

احمدزاده تاکید کرد: اعتباراتی که در پی سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان اختصاص داده شده می تواند جهش خوبی در پروژه های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از سفر رئیس جمهور ایجاد کند.

وی ادامه داد: ۸۵۰ میلیارد تومان در زیرساخت های فناوری اطلاعات در شبکه فیبر نوری همه روستاها هزینه شده ،۸۵۰ میلیارد تومان در حوزه آب منهای ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیصی به استان در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور، به استان تخصیص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مخابرات، در محرومیت زدایی و دیگر حوزه ها اعتبارات زیادی در حال هزینه شدن است و رقم های بزرگی خارج از سفر نخست دولت تخصیص به استان آمده است.

احمدزاده بیان کرد: در حوزه گازرسانی هم اعتبارات قابل توجهی وارد استان شده که خارج از اعتبارات سفر دولت بوده است.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان، تاکید کرد: ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر دوم رئیس جمهور به استان آماده شده است.

احمد زاده تاکید کرد:دولت توجه ویژه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و هم اینک استان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است زیرا بسیاری از پروژه ها فعال هستند.

در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست اجرا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha