کد خبر 205872
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

نگاه درآمدزایی به ظرفیت‌های فرهنگی آسیب‌زاست

نگاه درآمدزایی به ظرفیت‌های فرهنگی آسیب‌زاست

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌ها در ارائه‌ خدمات و ظرفیت‌های فرهنگی نگاه درآمدزایی و اقتصادی دارند، گفت: نگاه درآمدزایی به ظرفیت‌های فرهنگی را برداریم چراکه این نگاه آسیب‌زا است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی شنبه ۲۷ خرداد در جلسه فرهنگ عمومی استان همدان، بیان کرد: نگاه درآمدزایی و اقتصادی بعضی از مجموعه‌ها در ظرفیت‌های فرهنگی سبب می‌شود نوجوانان مناطق کم‌برخوردار نتوانند از پس هزینه‌ها بربیاید در حالیکه باید این کارها را به عنوان سرمایه‌گذاری ببینیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد و مسکن می‌تواند زیربنای تحول فرهنگ باشد، اظهار کرد: در بحث جمعیت و جوانی جمعیت یکی از قوانین، اختصاص زمین رایگان برای خانواده‌های دارای سه فرزند است و اگر این خانواده‌ها شناسایی و رسانه‌ای شود، تأثیر مثبتی دارد.

شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگی عمومی استان به کمیته رصد و نظارت نیاز دارد تا مصوبات پیگیری شود، اضافه کرد: این کمیته باید به طور مداوم مصوبات را پیگیری کرده و به نتیجه برساند.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی و اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان نیز گفت: به عنوان مثال سالن‌های ورزشی باید آسان و ارزان باشد تا همه اقشار بتوانند از این فضاها استفاده کنند همچنین نیم‌بها شدن سالن‌های ورزشی و اردوگاه‌ها می‌تواند در این امر کمک کند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اردوگاه‌های دانش‌آموزی سخت افزار است و تربیت ایجاد نمی‌کند، مطرح کرد: برنامه نرم افزاری تربیت ایجاد می‌کند و برای اردوگاه‌ها به مربیان تخصصی نیاز داریم وگرنه اردوگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند در تربیت نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از هیأت‌های دانش‌آموزی نباید غفلت کرد، افزود: نقش مساجد نیز در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه باشد.

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزش‌های همگانی در همدان فراهم نیست، ادامه داد: بهتر است سانس اول سالن‌های ورزشی به ورزش‌های همگانی تعلق بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha