کد خبر 205866
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

اسماعیل حلالی در گفتگو با «حیات»:

تیم ملی به تورنمنت کافا نیاز داشت/ قانون قرارداد ریالی من در آوردی و مسخره است/ رفتارهای ساپینتو در شأن استقلال نبود

تیم ملی به تورنمنت کافا نیاز داشت/ قانون قرارداد ریالی من در آوردی و مسخره است/ رفتارهای ساپینتو در شأن استقلال نبود

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی و لیگ برتر صحبت‌های جالبی مطرح کرد و انتقاداتی هم به فدراسیون فوتبال دارد.

اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص دیدارهای اخیر تیم ملی ایران اظهار داشت: این دیدارها که در قالب تورنمنت کافا برگزار می‌شود شاید حریفان قدری برای تیم ملی در آن حضور نداشته باشند ولی می‌توان به چشم بازی‌های تمرینی به آن نگاه کرد. تیم ملی هم از لحاظ سبک بازی و چینش نفرات و ترکیب و سیستم تغییرات زیادی داشته و هم از لحاظ تفکرات با شکل و شمایل جدیدی در بازی‌ها ظاهر می‌شود و این تغییرات گسترده نیاز به تمرین و آزمون و خطا و هماهنگی دارد و این بازی‌ها می‌تواند در این راه کمک کند. ما فرصت زیادی تا جام ملت‌ها نداریم و وقتی نمی‌توان تدارک مناسبی برای تیم ملی دید باید از همین فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: مقابل قرقیزستان هم عملکرد خوبی داشتیم. ابتدای بازی کمی گره خورد ولی اولین گل را که زدیم مسیر باز شد و مشکل تیم ملی همین است که تا قبل از زدن گل اول کار کمی برایش گره می‌خورد ولی وقتی گل اول زده می‌شود بازی برایشان راحت می‌شود. باید برای این مشکل فکری شود چرا که در بازی‌های سنگین‌تر ممکن است این موضوع دردسر ساز شود. تنها انتقادی که من به تیم ملی دارم همین مورد است.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت پرسپولیس هم گفت: خدا را شکر ظاهراً یحیی گل‌محمدی ماندنی شده و از اینجا به بعد باید به فکر حفظ نفرات کلیدی تیم بود و بعد از آن به دنبال تقویت تیم باشیم. باید چند بازیکن کلیدی به خدمت بگیریم و بازیکنان خارجی سطح اول هم به تیم اضافه شوند چرا که امسال به جز رقابت لیگ، رقابت‌های آسیایی هم درپیش است و برای همین نیاز به تقویت جدی داریم. اخبار خوشایندی نمی‌شونم و می‌گویند بیرانوند به اختلاف خورده است. هم پرسپولیس برای بیرانوند بهترین تیم است و هم بیرانوند برای پرسپولیس بهترین است و اگر جدایی اتفاق بیافتد هر دو ضرر خواهند کرد.

حلالی در مورد قانون اجبار به قرارداد ریالی و سخت شدن جذب بازیکنان خارجی هم توضیح داد: این قانون من درآوردی و مسخره‌ای است. چرا یک خارجی باید بیاید ایران و قرارداد ریالی امضا کند؟ مگر من می‌روم مثلا افغانستان و پول کشور آنها را بگیرم و برایشان بازی کنم؟ به جای اینکه شرایط را برای تقویت تیم‌ها راحت کنند بدتر قوانینی می‌گذراند که سطح کیفی لیگ پایین بیاید. پرسپولیس نماینده ایران در آسیاست و باید کمک کنند به بهترین شکل تیم بسته شود و از اعتبار فوتبال ایران در آسیا دفاع شود. الان گولسیانی یکی از مهره های کلیدی تیم در فصل گذشته بوده و هرچقدر بگیرد حقش است. او حق دارد بگوید با قرارداد ریالی در پرسپولیس نمی‌مانم. به نظرم هرچه زودتر باید در این قانون تجدید نظر شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت استقلال و احتمال آمدن نکوانم هم گفت: من مایل نیستم در مورد تیم رقیب صحبت کنم. نکونام هنوز رسماً اعلام نشده ولی یک چیز کلی بگویم امیدوارم بهترین تصمیم برای استقلال گرفته شود. استقلال و پرسپولیس که بالا باشند سطح کیفی فوتبال ما و تیم ملی ما قوی‌تر خواهند بود. ساپینتو فصل قبل از لحاظ فنی مربی خوبی بود ولی رفتارهایش کنار زمین اصلاً در شأن باشگاهی مثل استقلال نبود. امیدوارم برای استقلال هم بهترین تصمیم گرفته شود و تیم خوبی برای فصل بعد داشته باشند و شاهد یک رقابت جانانه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha