کد خبر 205874
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت نیمکت استقلال؛ در انتظار تایید نکونام

آخرین وضعیت نیمکت استقلال؛ در انتظار تایید نکونام

با وجود مذاکره استقلال با سرمربی اسپانیایی، همچنان جواد نکونام نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت آبی‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای انتخاب سرمربی جدید استقلال تبدیل به قصه هزار و یک شب شده است و هواداران این تیم هم از بلاتکلیفی موجود و از دست رفتن زمان پیش فصل دچار نگرانی شده‌اند. شکست در هر دو تورنمنت لیگ برتر و جام حذفی در کنار برخی مشکلات ساپینتو در طول فصل باعث شد علیرغم رضایت هواداران از عملکردش در نهایت باشگاه تصمیم به قطع همکاری با او بگیرد و محرومیت 4 ماهه کمیته انضباطی هم اندک شانس ادامه همکاری با این سرمربی پرتغالی را از بین برد تا مشخص شود استقلال برای لیگ بیست و سوم نیاز به سرمربی جدیدی دارد.

یک + سه گزینه داخلی

باشگاه استقلال 4 گزینه داخلی را برای مذاکره در نظر گرفت ولی از همان ابتدا مشخص بود که گزینه ایرانی اصلی نیمکت این تیم جواد نکونام است و خیلی زود هم مذاکراتی میان طرفین انجام شد و به نتایج خوبی هم رسید. طرفین بر سر جزئیات و مبلغ و شرایط به توافق رسیدند ولی در نهایت این توافق به نتیجه نهایی نرسید و مذاکرات اولیه شکست خورد و نکونام از گزینه‌های مربیگری کنار رفت. باشگاه استقلال هم سراغ سه گزینه دیگر یعنی ساکت الهامی، محمد ربیعی و علیرضا منصوریان رفت. گزینه‌هایی که با اقبال عمومی روبرو نشدند و اعتراضاتی که حتی به حضور نام آنها در فهرست گزینه‌ها صورت گرفت باعث عقب نشینی باشگاه از مذاکرات جدی‌تر شد. همین موضوع حضور گزینه خارجی را کلید زد. رامون لوپز اسپانیایی با کارنامه‌ای نه چندان قابل قبول به تهران آمد، مذاکره کرد و نشست خبری برگزار کرد و رفت تا دوباره پروژه سرمربی داخلی کلید بخورد. در اینجا دیگر دست استقلال در انتخاب خیلی باز نبود و یک گزینه بیشتر روی میز این تیم نیست به جز جواد نکونام.

وقتی وزیر ورزش مربی خارجی را وتو کرد

اگرچه وزارت ورزش و جوانان بارها عنوان کرده دخالتی در امور داخلی باشگاه‌ها ندارد و مسائلی مثل انتخاب سرمربی با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه است ولی خب مواضع کلی وزارت ورزش خط و ربطی به این موارد می‌دهد که باعث می‌شود انتخاب‌ها و تصمیم‌های دو باشگاه سرخابی که زیر مجموعه این وزارت خانه هستند جهت دهی شود. قانون امضای قرارداد ریالی با خارجی‌ها خودش سنگ بزرگی در مسیر جذب نیروی خارجی برای باشگاه‌های لیگ برتری است و در کنارش صحبت‌های اخیر سجادی مبنی بر اینکه فکر می‌کنم سرمربی بعدی استقلال داخلی باشد به نوعی نارضایتی وزارت از جذب سرمربی خارجی را رسانه‌ای کرد. در این شرایط کمیته فنی استقلال هم تشکیل شد تا پیشکسوتان و اهالی فن باشگاه دور هم جمع شوند و تصمیم خود را برای انتخاب سرمربی اعلام کنند و آن را به مدیریت باشگاه اعلام کنند. ظاهراً کمیته فنی این  فصل برخلاف دوره‌های قبلی تشریفاتی نیست و در تصمیم‌های فنی باشگاه صاحب نظر هستند.

کمیته فنی: فقط جواد نکونام

کمیته فنی استقلال شامل 7 پیشکسوت و مربی که سابقه حضور در جمع آبی‌پوشان را دارند تشکیل شده و قرار بر این بود که نظر نهایی‌شان را در مورد سرمربی جدید استقلال ابلاغ کنند. آنها پس از چند جلسه و مخالفت جدی با حضور رامون لوپز روی نیمکت آبی‌ها در نهایت به یک گزینه نهایی رسیدند که آنهم جواد نکونام بود. از نظر اعضای کمیته فنی در حال حاضر واجد شرایط ترین گزینه برای هدایت استقلال جواد نکونام است و آنها تاکید داشتند گزینه مورد حمایت آنها تنها این شخص است. با توجه به اینکه یک دور مذاکرات مثبت با نکونام در باشگاه استقلال انجام شده بود پیشبرد دور دوم مذاکرات خیلی دشوار نیست و از همین رو اگر مدیران استقلال به این نتیجه برسند که کار با نکونام نهایی شود خیلی زود این اتفاق رخ خواهد داد و بعید نیست طی امروز و فردا شاهد معرفی نکونام به عنوان سرمربی جدید استقلال باشیم.

در انتظار امضای کریمی

در حال حاضر فقط تایید حجت کریمی باقی مانده است تا نکونام به عنوان سرمربی قراردادش به امضا برسد. جزئیات قرارداد او به تایید رسیده و حتی دستیاران نکونام که قرار است همراهش به استقلال بیایند هم مشخص شده‌اند. مهدی هاشمی نسب دستیار اول نکونام در استقلال است و احتمالاً یک مربی اسپانیایی هم همراه او به این تیم بیاید. احتمال ادامه همکاری با بهزاد غلامپور هم وجود دارد و البته چند بازیکن هم قرار است همراه او به استقلال بیایند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مدیرعامل آبی‌ها مقابل تصمیم کمیته فنی باشگاه ایستادگی نکند به زودی شاهد معرفی نکونام خواهیم بود و در غیر این صورت احتمالاً باید شاهد حضور گزینه دیگری در این تیم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha