کد خبر 205862
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

۱۵۰ تُن نخاله ساختمانی روزانه در اسلامشهر جمع آوری می شود

۱۵۰ تُن نخاله ساختمانی روزانه در اسلامشهر جمع آوری می شود

۱۵۰ تُن نخاله ساختمانی روزانه در اسلامشهر توسط عوامل شهرداری این شهر جمع آوری و به مراکز ویژه منتقل می شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ یکی از معضلات کلانشهرهای کشور قطعا جمع آوری پسماند است از پسماند تر تا خشک؛ پلاستیک تا قوطی. اما از همه این ها مهم تر و سخت تر جمع آوری نخاله های ساختمانی است که در معابر و به ویژه در محورهای و جاده ها ریخته می شود.

متاسفانه برخی شهروندان نخاله های ساختمانی خود را در برخی معابر رها می کنند و این نکته علاوه بر زشت کردن چهره شهر آلودگی های زیست محیطی را هم در پی دارد؛ بسیار دیده شده که نخاله ها ساختمانی در کنار مخازن پسماند یا زمین های خالی از سکنه و کنار جاده رها می شود و بنابر اعلام مسئولان شهرداری اسلامشهر روزانه فقط ۱۵۰ تُن نخاله ساختمانی از آجر و کاهگل و سنگ و... در این شهر جمع آوری می شود.

خبر خوب اینکه در هفته که گذشت و با نام محیط زیست مزین شده بود پویش جمع آوری نخاله های ساختمانی در اسلامشهر با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این شهر که در جنوب غرب تهران قرار گرفته، اجرا شد.

در این پویش نخاله های ساختمانی که در محور ارتباطی میدان قائم به روستای چیچکلو ریخته شده بود، توسط ادوات و ماشین آلات سنگین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر جمع آوری شد.

به گفته مسئولان شهری اسلامشهر این نخاله ها به مرکز دفن نخاله های ساختمانی خارج از شهرستان اسلامشهر منتقل شد

البته خالی از لطف نیست که بدانیم به طور میانگین روزانه بالغ بر ۲۵۰ تُن زباله شهری و قریب به ۱۵۰ تُن نخاله ساختمانی از سطح شهر اسلامشهر جمع آوری و به مراکز دفن منتقل می شود.

همچنین با شروع فصل گرما و در راستای حفظ پاکیزگی محیط شهری، شستشوی شبانه مخازن زباله نیز شروع شده است.

به گفته داود علی نیا مدیر خدمات شهری، شستشوی مخازن زباله در نقاط مختلف سطح شهر به صورت مستمر و روزانه انجام می شده اما با توجه به ورود توده هوای گرم و پایدار و در جهت کاهش معضلات ناشی از زباله های شهری و حفظ پاکیزگی شهری، علاوه بر شستشو مخازن در شیفت صبح، این عملیات در شیفت شب هم انجام خواهد شد و نواحی خدمات شهری با دو برابر ظرفیت به این امر اقدام خواهند کرد.

او این را هم گفت که همچنین در طول ۳ ماه فصل تابستان بعد از شستشوی مخازن، جداره های مخازن با سم ماندگار آجیتا مگس سم پاشی می‌شود تا از وجود حشرات مخصوصا مگس در محدوده مخازن جلوگیری شود.

این مسئول از شهروندان هم درخواست کرد که با رعایت اصولی انتقال زباله ها به مخازن، ما را در ارتقاء سلامت و بهداشت محیط و پاکیزگی شهر یاری کنند.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha