کد خبر 205680
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور:

۲۵۰ مساله مهم و کلان کشور در سازمان بازرسی شناسایی شد

۲۵۰ مساله مهم و کلان کشور در سازمان بازرسی شناسایی شد

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی ۲۵۰ مساله مهم و کلان در این دستگاه خبر داد و گفت: برنامه‌های خوبی در کشور تعریف شده است که اجرای آنها به حل آسیب و مساله در حوزه‌های مختلف می انجامد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت‌الاسلام "موسی فتوحی" در دیدار با "جواد قناعت" استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افزود: هر سه رئیس قوه روی این برنامه‌ها اجماع کردند و این برنامه‌ها از ۱۵ فروردین آغاز شده است و اکنون در استان خراسان جنوبی پنج تا ۶ تیم نظارتی در دستگاه‌های مختلف مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هیات بازرسی در طول سال در ادارات خراسان جنوبی مستقر خواهند شد تصریح کرد: یعنی ۳۰ آسیب قابل توجه که می‌تواند به استان و مرکز کشور کمک کند تا تبدیل به حل مساله شود در دست اقدام است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان بازرسی استان‌ها را به مناطق شش‌گانه تقسیم کرده‌ است گفت: یکی از این مناطق مربوط به منطقه بازرسی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان به مرکزیت اداره کل بازرسی خراسان رضوی است.

وی افزود: امسال برنامه‌های خوبی در خراسان جنوبی تعریف شده که تحقق آن نیاز به کمک استانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی دارد.

فتوحی با اشاره به اینکه بخش عمده این برنامه‌ها سراسری است یادآور شد: اگر آسیبی در یک موضوع شناسایی شود، در کل کشور به یک دستورالعمل و پیشنهاد تبدیل می‌شود تا اگر در حوزه قانونگذاری یا اجرا مساله‌ای دارد، حل شود.

وی گفت: طی این برنامه، گزارشی جامع تهیه می‌شود که اگر آسیبی وجود دارد راهکار حل آن چیست؛ بنابراین همه کشور و استان‌ها درگیر اجرای برخی از برنامه‌ها شدند که با کمک همه مجموعه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در نهایت به حل آسیب می‌انجامد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: پیشنهادهای سازمان بازرسی لازم الاجراست و برای اجرا نشدن آن ضمانت کیفری دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه وصول، محاسبه و هزینه‌کرد حقوق دولتی معادن بررسی می‌شود افزود: خراسان جنوبی در حوزه معادن، غنی و جزو چند استان‌ برتر بوده اما حقوق معادن بسیار پایین است که ایراد قانونی دارد.

فتوحی اظهار داشت: چرا دولت از سهم قابل توجه معادن باید بهره‌ ۱۵ درصدی یا کمتر داشته باشد؛ اگر حقوق دولتی معادن درست محاسبه شود نیاز به درآمد نفتی نداریم اما اکنون در حوزه وصول حقوق دولتی معادن دچار مساله هستیم.

وی با اشاره به ماده ۲۸ قانون ارتقای سلامت اداری و اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در راستای تقویت دولت تلاش کنند گفت: یعنی رویکرد باید تقویت دولت در سطح استانی و ملی باشد، ما مکمل هم هستیم و باید کمک کنیم تا توسعه هدفمند اتفاق بیفتد.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور افزود: همه داده‌های نظارتی حکایت می‌کند که وضعیت کشور در حال بهتر شدن است و کاهش اختلافات ایران با کشورهای منطقه و آزاد شدن برخی از پول‌های بلوکه شده ایران همچنین کاهش شاخص‌های بازار معاملات نشان‌دهنده این موضوع مهم است.

وی گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب کلیدی است و آنچه انگیزه را افزایش می‌دهد، امید و ایمان بوده و رمز موفقیت نیز در همین نکات است.

فتوحی اظهار داشت: وقتی می‌توانیم نمره قبولی به خودمان بدهیم که مجموعه مدیران کشور در حال تلاش جهادی باشند چون دیگر آرام حرکت کردن جواب نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: فضای خوبی در خراسان جنوبی حاکم است و اینجا نسبت به سایر استان‌ها از یکپارچگی فرهنگی بیشتری برخوردار است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: آمار تخلفات و جرائم را که بررسی می‌کنیم، استان خراسان جنوبی را در مقایسه با دیگر مناطق، جزو استان‌های پاک می‌دانیم.

وی به وضعیت حجاب در کشور نیز اشاره کرد و افزود: در این موضوع اگر مدیران و معلمان آموزش و پرورش و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها توجیه شوند و تشویق به موقع و تنبیه درست اتفاق بیافتد این وضعیت سریع‌تر جمع خواهد شد.

فتوحی با بیان اینکه باید با برنامه، هدفمند، منظم و مستمر کار را پیش ببریم تا به نتیجه مطلوب برسیم گفت: در برخی استان‌ها وضعیت به لحاظ حجاب مناسب نیست، دشمن هم در این حوزه ساماندهی شده کار می‌کند و گاهی افرادی با پوشش نامناسب در سطح شهرها تردد می‌کنند تا نوع پوشش غیرمتعارف آنان ترویج شود که این کار دستگاه‌های نظارتی و امنیتی را سخت می‌کند.

وی گفت: این سنگر هم سنگر مهمی است که دشمن فکر می‌کند فتح کرده چون فتح سنگر عفاف و حجاب فتح سایر سنگرها را راحت‌تر می‌کند لذا اینجا را خیلی باید محکم ایستاد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: تدین مردم و دقت نظر دستگاه های نظارتی، ضامن سلامت اجتماعی و امنیت خراسان جنوبی است.

جواد قناعت افزود: مردم خراسان جنوبی با ویژگی تدین، ولایتمداری و پای کار نظام بودن شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به شرایط کشور در پاییز سال گذشته و پدیده کشف حجاب گفت: خراسان جنوبی در مقایسه با دیگر استان‌ها شرایط بسیار خوبی دارد که نشان می‌دهد مردم خوبی دارد و دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز پای کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر قرار است وضعیت بدحجابی در جامعه مقایسه شود باید در ظرف زمانی خودش باشد به عنوان مثال در اوایل جنگ تحمیلی فضا به لحاظ نظامی به نفع دشمن بود و واکنش ما در مقابل حمله دشمنان، تدافعی بود اما چند سال بعد ما حمله کردیم و در نهایت با مقاومت پیروز شدیم، اکنون نیز تهاجم فرهنگی از طرف دشمن است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در تهاجم فرهنگی دشمن مانند ابتدای جنگ تحمیلی در حالت تدافعی هستیم گفت: ممکن است این وضعیت چند سال زمان ببرد و دشمن در برخی استان‌ها در ترویج بدحجابی موفق باشد اما اینکه مردم و مسئولان نگذاشتند در خراسان جنوبی این مساله افزایش پیدا کند، یعنی موفقیت است.

قناعت با اشاره به توفیقات دولت و بیان اینکه ائتلاف دریایی ایران با عربستان و امارات یکی از اتفاقات خوبی است که در رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته شده، افزود: این موفقیت بسیار بزرگی است یعنی اکنون عربستان و امارات بین آمریکا و ایران، ایران را انتخاب کردند.

وی به پرتاب موشک هایپرسونیک «فاتح» اشاره و بیان کرد: اکنون ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری در سطح دنیاست و جنگ سخت‌افزاری با دشمن نداریم اما با جنگ فرهنگی و اقتصادی مواجه هستیم و در این مسائل هنوز آسیب‌پذیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha