کد خبر 205676
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

آمادگی مجلس در استفاده از نظر فرهیختگان در بررسی برنامه هفتم توسعه/ احزاب از پیشگویی نسبت به لایحه برنامه هفتم بپرهیزند

آمادگی مجلس در استفاده از نظر فرهیختگان در بررسی برنامه هفتم توسعه/ احزاب از پیشگویی نسبت به لایحه برنامه هفتم بپرهیزند

آصفری با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در بررسی برنامه هفتم توسعه این آمادگی را دارد تا از نظرات فرهیختگان، دانشگاهیان، احزاب، جریانات و ... خارج از مجلس نیز بهره‌مند شود، گفت: از همه افراد صاحب منصب، احزاب و... خواستاریم تا از قضاوت‌ها نامنصفانه پرهیز کنند و اجازه دهند تا کشور در آرامش برنامه هفتم توسعه را که چشم انداز آینده کشور است، تصویب و اجرایی کنند.

محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: برنامه هفتم توسعه، چهارمین برش از سند چشم‌انداز 20 ساله کشور برای سالهای 1402 تا 1406 تدوین شده که اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه توسعه هفتم دارای 22 فصل و 7 بخش است، اظهار کرد: این برنامه توسعه به خوبی به بخش های مهم اقتصادی، زیربنایی، علمی، دفاعی و امنیتی و... پرداخته است. با توجه به اینکه لوایح و موارد این برنامه هنوز در اختیار بهارستان نشینان نیز قرار نگرفته است، برخی از احزاب و گروه‌ها به لایحه برنامه هفتم توسعه هجمه برده و سبب سردرگمی و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین می‌شوند.

وی در ادامه افزود: از همه احزاب، تشکل‌ها و گروه‌ها خواستاریم تا قبل از اینکه برنامه هفتم توسعه به مجلس نیامده، از هرگونه قضاوت و پیشگویی پرهیز کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق به منظور بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته لذا مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا از نظرات فرهیختگان، دانشگاهیان، احزاب، جریانات و ... خارج از مجلس نیز در روند رسیدگی به این برنامه بهره‌مند شود.

آصفری گفت: بهارستان نشینان برای پیشبرد این برنامه از نظرات همه کارشناسانی که می‌توانند نظرات راهبردی ارائه دهند استفاده و در این برنامه اجرایی خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از همه افراد صاحب منصب، احزاب و... خواستاریم تا از قضاوت‌ها نامنصفانه پرهیز کنند و اجازه دهند تا کشور در آرامش برنامه هفتم توسعه را که چشم انداز آینده کشور است، تصویب و اجرایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام خدمت نمایندگان محترم مجلس، لطفا در تصویب برنامه هفتم توسعه ، سرعت فدای دقت نشود، باتشکر