کد خبر 205587
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

قیمت خودرو به زودی واقعی و ارزان می‌شود

قیمت خودرو به زودی واقعی و ارزان می‌شود

«سیاهکلی»، این اطمینان را به مردم داد که با نگاه «علی آبادی»، وزیر صمت به بازار خودرو، به زودی شاهد عرضه خودرو با قیمت واقعی و بسیار ارزانتر از قیمت فعلی بازار خودرو خواهیم بود.

«سیاهکلی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره به لایحه خودروهای کارکرده، گفت: با توجه به ناترازی عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور، واردات خودروهای کارکرده تصمیم درستی است.

به گفته این نماینده مجلس کلیات این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و جزئیات آن در هفته جاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با عنوان این مطلب که دولت به طور مستقل می‌توانست در خصوص واردات خودروهای کار کرده وارد عمل شود، بیان کرد: وقتی از مسیر قانونی اقدام به انجام کاری شود، با شفافیت بیشتری به نتیجه خواهد رسید و ابهامات از میان برداشته خواهد شد. بنابراین دولت  در خصوص واردات خودرو، با دادن لایحه خودروهای کارکرده به مجلس، بدون هیچ ابهامی و با استناد به قوانین اقدام کرده است.

سیاهکلی با تایید موافقت وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای کارکرده، گفت: واردات خودرو انحصار بازار را شکسته و رقابت را به بازار خواهد آورد.

این نماینده مجلس با عنوان محسنات و معایب واردات خودروهای دست دو بیان کرد: از آنجایی که واردات بر اساس عرضه و تقاضا در بازار صورت می گیرد، این اقدام لطمه‌ای به تولید خودروسازان داخلی نخواهد زد، مگر اینکه واردات مازاد به تقاضا شود.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر واردات خودرو دست دو، از اصل عرضه و تقاضا در بازار خودرو تبعیت می کند، بنابراین اصل رقابت را به میدان خواهد آورد که این مهم قیمت را کاهشی کرده و باعث افزایش کیفیت خواهد شد.

وی در پایان این اطمینان را به مردم داد که با نگاه علی آبادی اراکی وزیر صمت به خودرو، به زودی شاهد عرضه خودرو در بازار با قیمت واقعی و بسیار ارزانتر از قیمت  خودرو در حال حاضر خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha