کد خبر 205388
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

اجرای طرح بورسیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

اجرای طرح بورسیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

سرپرست صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای اقدام ملی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور ساماندهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادی به اجتماع نخبگانی در قالب بورسیه، اجرای آزمایشی طرح توسعه به کارگیری دانشجویان مستعد تحصیلی در واحدهای اقتصادی در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ فضل‌الله رحمتی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری برای بهره‌مندی از مزایای این طرح تا پایان خردادماه فرصت اقدام دارند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح شناسایی، هدایت و توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی، آموزش مهارت‌های لازم با نیاز واحدهای اقتصادی به استعدادهای برتر، توانمندی‌های علمی، فنی استعدادهای برتر از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی، استفاده ازظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقا فعالیت‌های واحدهای اقتصادی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

سرپرست صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت مشارکت واحد اقتصادی در طرح هسته‌های مساله‌محور پژوهشی، فناورانه (طرح شهید احمدی روشن) و موافقت واحد اقتصادی دانشجویان پذیرفته شده می‌توانند از اعتبار مشارکت در طرح به جای اعتبار کارآموزانی فناورانه بهره‌مند شوند.

رحمتی افزود: بر اساس این طرح دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی با معرفی باشگاه دانش‌پژوهشان جوان و تأیید بنیاد ملی، دارندگان رتبه‌های یک تا ۲ هزار آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه، دارندگان رتبه‌های ۱۰ درصد برتر در آزمون‌های سراسری؛ ورود به مقطع پایه دانشگاه در استان‌های کمتر برخوردار، برگزیدگان رویدادهای مورد تأیید بنیاد ملی، دانشجویان دارای ۹۰ درصد حد نصاب برگزیدگی در طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی (طرح شهید وزوایی) در سال تحصیلی ثبت درخواست از جمله افراد مشمول این طرح هستند.

به گفته وی هر یک از مشمولان پس از انجام مصاحبه ارزیابی علمی و مهارتی پذیرفته شوند از تسهیلات ویژه این شیوه‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

رحمتی افزود: بر اساس طرح بورسیه صنعتی اعلام نیازمندی‌های نیروی انسانی مستعد به بنیاد استان همراه با تعیین جایگاه شغلی آینده وی در واحد اقتصادی در ۲ بخش پذیرش مستقیم از آزمون سراسری ورود به مقطع پایه و بخش دوم پذیرش از میان دانشجویان مستعد مشغول به تحصیل در هر یک از مؤسسات علمی، تعیین شاخص‌های مورد نیاز واحدهای اقتصادی برای مصاحبه منظور گزینش نهایی مشمول، معرفی ویژگی‌های واحد اقتصادی به مشمولان هم از وظایف واحد اقتصادی در این طرح است.

در حال حاضر در این استان بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha