کد خبر 214554
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

احداث بیش از ۲ هزار طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است

احداث بیش از ۲ هزار طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند سرمایه گذاری در بخش و صنعت و معدن در دولت سیزدهم گفت: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار طرح صنعتی در این استان در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فضل‌الله رحمتی شامگاه سه‌شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت سال‌جاری در نشست خبری مدیران تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری به‌میزبانی کارخانه سیمان شهرکرد، تاکید کرد: از این تعداد ۴۶۰ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد.

وی با تکمیل و بهره‌برداری از ۴۶۰ طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در چهارمحال و بختیاری رتبه استان در ردیف ۱۱ کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مدت فعالیت دولت سیزدهم ۶۰ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری که از مدار خارج شده بود، دوباره احیاء و وارد چرخه تولید شد.

رحمتی به افزایش ۵۵ درصدی جذب سرمایه‌گذار در چهارمحال و بختیاری همزمان با سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: امسال ۱۴۳ جواز جدید و ۶۱ پروانه بهره‌برداری در استان صادر و با افزایش ۱۴ درصدی در اشتغال برای یک‌هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی شد.

وی با اشاره به کشف ۲ پهنه بسیار خوب معدنی در چهارمحال و بختیاری و پیگیری برای ثبت آن‌ها یادآور شد: فعال‌سازی ۱۸ معدن غیرفعال این استان در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور ۲۰ گواهی کشف و ۹ پروانه اکتشاف در حوزه معدن استان اظهار داشت: استخراج از معادن استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاک‌نسوز، دولومیت، گچ، سنگ لاشه، سنگ آهن، منگنز و مواد اولیه سیمان را از مهم‌ترین مواد معدنی چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: در ۲ سال اخیر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان استخراج و ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی شد.

رحمتی تاکید کرد: در این مدت سرمایه‌گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری با ۱۵۱ درصد رشد به ۴۱۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال رسیده است.

 همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha