کد خبر 205257
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

به دلیل تاثیر فعالیت طوفان گرمسیری «بی پارجوی»؛

هشدار درباره احتمال غرق شدن کشتی‌ها و شناورهای صیادی در جنوب کشور

هشدار درباره احتمال غرق شدن کشتی‌ها و شناورهای صیادی در جنوب کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی نسبت به تاثیر فعالیت طوفان گرمسیری «بی پارجوی» بر سواحل جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج به چهار متر در شرق دریای عمان و خلیج فارس طی امروز هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ بر اساس این هشدار ضمن اینکه طوفان گرمسیری «بی پارجوی» قابلیت تقویت به طوفان حدی گرمسیری را دارد، اثرات مخاطره آمیزی برای سواحل و فراسواحل جنوب کشور نیز در پی خواهد داشت.

فعالیت طوفان در مناطق دریایی جنوب سبب می‌شود تا دوشنبه ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۳ متر، در فراسواحل غرب دریای عمان تا ۲.۵ متر و در سواحل تا حداکثر ۲ متر برسد.

برای سه‌شنبه نیز پیش بینی می‌شود ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۳ متر، در فراسواحل غرب دریای عمان تا ۲.۵ متر و در سواحل تا ۲ متر و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۱.۵ متر در بعداز ظهر و شب برسد.

شرایط جوی دریا در روز چهارشنبه تشدید می‌شود به طوری که ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۴ متر افزایش می‌یابد. همچنین ارتفاع موج در فراسواحل غرب دریای عمان تا ۲.۵ و در سواحل تا ۲ متر افزایش می یابد.

علاوه بر این چهارشنبه در مرکز خلیج فارس نیز ارتفاع امواج به ۲ متر و مناطق شمالی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز به حداکثر ۱.۵ متر می رسد.

روز پنجشنبه نیز ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۴ متر پیش بینی می شود و برای فراساحل غرب دریا نیز انتظار امواج تا ۲.۵ متر و در سواحل تا ۲ متر پیش بینی می شود.

پیش بینی می‌شود در روز پنجشنبه ارتفاع موج در مرکز و شرق خلیج فارس به حداکثر ۲.۵ متر و در شمال خلیج فارس و تنگه هرمز به ۱.۵ متر برسد.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون غرق شدن کشتی‌ها و شناورهای تجاری و صیادی در منطقه فعالیت توفان گرمسیری، آسیب جدی به شناورهای در حال تردد در مناطق فراساحلی شرق دریای عمان،احتمال آسیب شدید به شناورهای مستقر در بنادر و قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی، احتمال بالا آمدن آب در سواحل، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی، اختلال در تردد های دریایی از جمله تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، مسافربری، تفریحی و صیادی در پی دارد.

توصیه شده است ضمن خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در محدوده فعالیت طوفان، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و تفریحی ، جلوگیری از تفریحات دریایی و شنا، از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های صیادی به سمت مناطق فراساحل و انتقال قایق‌های سبک به خشکی و پهلوگیری کشتی‌ها و شناورها در مکان های امن‌خودارب شود.

جمع آوری تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، محافظت از تاسیسات ساحلی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی در جزایر استان هرمزگان و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری. پیگیری اخبارهواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان نیز توصبه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha