کد خبر 205179
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

کریمیان:

بازی به عنوان یک ابزار زمینه بروز و حضور خلاقیت و نوآوری دانش آموزان را برآورده می کند 

بازی به عنوان یک ابزار زمینه بروز و حضور خلاقیت و نوآوری دانش آموزان را برآورده می کند 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بازی می تواند فضای مدرسه و محیط یادگیری را تغییر دهد و فضای خشک و بی روح گذشته را شاداب نماید گفت: بازی به عنوان یک ابزار زمینه بروز و حضور خلاقیت و نوآوری دانش اموزان را برآورده می کند. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران در مراسم رونمایی از ۵۰۰ بازی تولید شده توسط دانش آموزان شهر تهران گفت: ما نیز مانند تمام نیکانمان تا چند سال گذشته در یک شرایط عادی زندگیمان را سپری میکردیم تا اینکه سبک زندگی با ورود ویروس کرونا متفاوت و دکرگون شد.

وی افزود: با ورود این ویروس مبحث تعلیم و تربیت و آموزش به سمت خانه و در ادامه بستر فضای مجازی شکل گرفت. در واقع ما به یک زیست بوم جدید کوچ کردیم و طبیعتا دچار مباحث متعددی نظیر کم تحرکی و فقر حرکتی شدیم. 

کریمیان مطرح کرد: در شرایط کرونا دانش آموزان از تمام مهارت های اجتماعی عقب ماندند که نتیجه آن منجر به کاهش خلاقیت و افزایش افسردگی میان دانش آموزان شد. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در نهایت ما از این مرحله سخت گذر کردیم و به زیست بوم سابقمان باز گشتیم و احساس کردیم باید فاصله ایجاد شده را با برنامه ریزی منظم جبران نماییم.به همین خاطر درصدد آمدیم فضای مدرسه و دانشگاه را شاداب نماییم. از این رو با همکاری برخی مدارس روز شنبه را به روز بازی و روز چهارشنبه را به روز بدون کیف اختصاص دادیم تا دانش آموزان در مدرسه بیشتر به مهارت و پژوهش بپردازند. 

وی خاطرنشان کرد: بازی می تواند فضای مدرسه و محیط یادگیری را تغییر دهد و فضای خشک و بی روح گذشته را شاداب نماید. بازی به عنوان یک ابزار زمینه بروز و حضور خلاقیت و نوآوری دانش اموزان را برآورده می کند. 

کریمیان با بیان اینکه بازی برای انتقال مفاهیم به معلمان و دانش آموزان کمک می نماید، گفت: برای برپایی این نمایشگاه ۲۰۰۰بازی به اداره کل آموزش و پرورش پیشنهاد شد که در نهایت ۵۰۰ بازی با هدف رونمایی در نمایشگاه انتخاب شد. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه این بازی ها با نوآوری دانش آموزان خلق شده است، افزود: بازی نقش بسیار بزرگی را در زندگی ما ایفا میکند. در حقیقت پدران و نیاکان ما بازی هایی را خلق کردند که به خیلی از مباحث پرداخته می شد.

وی اظهار کرد: بازی ها حرکتی به تحرک کمک می کرد و بازی های ذهنی باعث می شد ذهن فعال شود که در نهایت سبب انسجام و رواج سبک اصیل زندگی  ایرانی شود. 

کریمیان ادامه داد: متاسفانه با ورود فناوری از این فضا فاصله گرفتیم اما امروز شاهدیم کودکان بخشی از اوقات خودشان را با بازی هایی ک خودشان خلق کردند سرگرم کنند. این بازی ها فرهنگ بومی و محلی را زنده نگاه می دارد و به نسل جدید منتقل می کند. 

وی افزود: حال این نوآوری ها باید در کف مدرسه و کلاس های درس سراسر کشور بروز و ظهور داشته باشد. چراکه اگر معلم از این بازی ها با هدف انتقال مفاهیم در مدرسه استفاده نماید به نتیجه خوبی خواهد رسید. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر مدیران محترم مدارس در زنگ های تفریح از این بازی ها استفاده کنند در حقیقت ما به هدف اصلی خود رسیده ایم. چراکه خلق بازی برای ما مهم نبود بلکه مهم اخذ تحربه در مدارس و در کنار یکدیگر است. یعنی ما هرچقدر بتوانیم در کنار خانواده ها کار مشترک داشته باشیم موفق تر خواهیم بود و به هدفمان خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha