کد خبر 205186
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

صحرایی:

هر که ایران را دوست دارد در مدارس سرمایه گذاری کند

هر که ایران را دوست دارد در مدارس سرمایه گذاری کند

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هر که ایران را دوست دارد در مدارس سرمایه گذاری کند چراکه کودکان آینده ایران هستند و باید صحیح تربیت شوند. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از ۵۰۰ بازی تولید شده توسط دانش آموزان با ابراز تشکر از معلمان و مدیران مدارسی که برای این برپایی این نمایشگاه خلاقیت به هرج دادند، گفت: بروز بازی در تعلیم و تربیت به صورت خاص از صدر اسلام دارای جایگاه ویژه ای است.در واقع اولین معلم ما پیامبر (ص) است که با بازی به کودکان آموزش می داد و ما باید این شخصیت بزرگوار را الگوی معلمان قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه مدرسه محل تحول است، افزود: هر که ایران را دوست دارد در مدارس سرمایه گذاری کند چراکه کودکان آینده ایران هستند و باید صحیح تربیت شوند. 

صحرایی با تشکر از معلمان انگیزه ساز مطرح کرد: فرهنگ غنی ایران مملو از بازی و آداب و رسوم شاد است. من با سفر به بیش از ۲۰ کشور مشاهده کرده ام که تمام انسان های فرهیخته آن کشورها برای فرهنگ و زبان فارسی سره تعظیم فرود میاورند. از این رو نباید زبان و فرهنگ فارسی را از یاد ببریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون تمام کشورها به دنبال ثبت فرهنگشان هستند و از این رو مادران باید فرهنگ و زبان مادریشان را در خانه پایه گذاری کنند و ما نیز باید در مدارس به آموزش عالی ادبیات فارسی بپردازیم. 

وی با بیان اینکه فرزندان ما باید زبان فارسی و زبان مادری را یادبگیرند، گفت: ما موظفیم خلاقیت و نوآوری را به مدارس بیاوریم همانگونه که در دنیا با بازی به کودکان آموزش می دهند.
صحرایی با اشاره به اینکه بازی باید جزئی از آموزش و تدریس باشد، افزود: باید در مدارس حب وطن و ایران دوستی در کودکان ریشه کند چراکه فرزندانمان در کودکی آموزش میبینند که عاشق خانواده و فرهنگ و وطن شوند. 

وی خاطر نشان کرد: من کشورهای بیشماری را بازدید کردم اما هیچ کشوری فرهنگ غنی ایران را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha