کد خبر 205040
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

معاون قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع):

راهکار رفع محرومیت‌ها کارآفرینی و اشتغالزایی است

راهکار رفع محرومیت‌ها کارآفرینی و اشتغالزایی است

 معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، راهکار رفع محرومیت‌ها را کارآفرینی و اشتغالزایی عنوان و بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و تلاش در این مسیر تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سردار جمال‌الدین آبرومند شنبه ۲۰ خرداد در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی فارس ضمن یبان اینکه این استان، منطقه‌ای ثروتمند است، گفت: محرومیت‌های فارس برازنده این استان نیست و انتظار بر تلاش و همکاری بیشتر برای رفع محرومیت‌هاست.

او رفع مشکلات محرومین و محرومیت زدایی از مناطق مختلف را از اهداف این قرارگاه ذکر و اضافه کرد: راهکار رفع محرومیت این است که خود مردم آن مناطق ثروتمند شوند و به یک درآمد زایی خوبی برسند لذا باید اولویت بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال باشد عمده مشکلات محرومین به مسئله کار و اشتغال بر می‌گردد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، ادامه داد: استان فارس ظرفیت زیادی دارد و همین ظرفیت گردشگری کافی است تا به ثروت برسد؛ یکی دیگر از فرصت‌ها نیز ایجاد صنایع کوچک است که البته باید با محوریت بازگشت به روستا انجام شود.

او افزود: عمده مشکلات مطرح شده در حوزه محله‌های حاشیه‌ای شهر شیراز نیز در خصوص مهاجرت است و مهاجرت باز به همان دلیل عدم امکان تولید ثروت و درآمد زایی در روستاها بر می‌گردد.

تاکید کرد: انتظار بر این است تا از تمام ظرفیت‌های بسیج و سپاه استفاده کرد تا محرومیت‌ها رفع شود. آبرسانی و آبخیزداری از دیگر اولویت‌های اجرایی در مسئله محرومیت زدایی است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه بر اهمیت موضوع تامین آب شرب استان در ۲ حوزه آب شرب و آبخیز داری در اولویت اجرایی و عملیاتی قرار خواهد گرفت و حدود ۱۲۰۰ روستا در طرح جدید آبرسانی قرار خواهد گرفت و در بحث آبخیز داری و آب کشاورزی نیز احیاء ۶۰۰ رشته قنات، ۱۵۰ طرح آبخیز داری و ۵ هزار کیلومتر احداث کانال کشاورزی انجام خواهد شد.

او با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اقدام از جمله ساخت مسکن برای محرومین بویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، گفت: اولویت این اقدام در مناطق روستایی و محله‌های حاشیه‌ای شهرها خواهد بود.همچنین در حوزه راه روستایی نیز احداث ۱۶۰۰ کیلومتر راه جدید و حدود هزار کیلومتر مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گرفته است.

ایمانیه ادامه داد: رفع معضلات حاشیه نشینی و پیشرفت محله‌ای با بکارگیری ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در محله‌ها و شهرستان‌های هدف نیز از دیگر مواردی است که مدنظر قرار دارد.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها در حوزه محرومیت زدایی، موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی مربوط است که در این باره نیز ایجاد اشتغال برای ۸ هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در زنجیر ارزش ۵ رسته اصلی دست بافته‌ها، خرما، گیاهان دارویی، محصولات خانگی، گردشگری و صنایع دستی انجام خواهد شد. در طرح نوسازی مدارس نیز ۲۵۵ مدرسه در برنامه قرار گرفتند تا جایگزین مدرسه‌های کانکسی، سنگی و روستایی شود و در حوزه بهداشت و درمان نیز احداث ۱۷۰ خانه بهداشت در این طرح مشترک قرار گرفت.

لزوم استمرار همکاری ها در رفع محرومیت‌ها

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر نیز در این نشست بیان کرد: رفع محرومیت از استان فارس یکی از اولویت‌های اقداماتی است که باید با مشارکت همگانی و همکاری و هم افزایی انجام شود و در این راه از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها باید استفاده کرد.

او افزود: در کارهای سخت در کنار هم بوده‌ایم و توانسته‌ایم موفق باشیم که یکی از آن طرح‌ها، جهاد آبرسانی بود که اقدامات خوبی انجام شد و برخی از پروژه‌ها که سال‌ها در چشم انتطار اجرا بود در کمترین زمان ممکن آغاز، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در طرح‌های جدید و پیش رو نیز انتطار بر امتداد این همکاری است و تمام اعضای قرارگاه محرومیت زدایی در این مسئله باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha