کد خبر 204997
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

امضای تفاهم نامه چهارجانبه محرومیت زدایی در فارس ، افق های تازه برای شتاب توسعه

امضای تفاهم نامه چهارجانبه محرومیت زدایی در فارس ، افق های تازه برای شتاب توسعه

تفاهم نامه چهارجانبه به منظور گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و توامندسازی اقتصادی استان فارس بین استاندار فارس، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، فرمانده سپاه فجر فارس و رئیس مجمع نمایندگان این استان امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، روز شنبه در نشستی با موضوع پروژه های عمرانی محرومیت زدایی فارس که در شیراز برگزار شد افزود: فارس استان ثروتمندی است و محرومیت هایی که در این استان وجود دارد برازنده آن نیست.

سردار پاسدار جمال الدین آبرومند افزود: قرارگاه امام حسن مجتی (ع) متشکل از نهادهای حامی شامل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی، آستان قدس رضوی، سپاه، بسیج، کمیته امداد و بهزیستی است و ۲ هدف عمده یعنی رفع مشکلات محرومان و رفع محرومیت از جغرافیا و موضوعات مختلف را دنبال می کند.

وی، با اشاره به امضای تفاهم نامه مذکور ادامه داد: امیدواریم این تفاهم نامه با همت سپاه و بسیج استان و حمایت سایر بخش ها عملیاتی شده و به نتیجه برسد.

او اظهار داشت: باید کاری کنیم که مردم خودشان ثروتمند شوند، اگر مردم ثروتمند باشند نیاز به این حجم از مسئولیت ها و ماموریت های حاکمیتی که عمده آن نیز به ایجاد اشتغال باز می گردد نیست.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) گفت: استان فارس ظرفیت های بسیاری از جمله در حوزه گردشگری دارد و رهبر معظم انقلاب نیز به این ظرفیت اشاره کرده‌اند که باید روی این موضوع کار جدی تری انجام شود.

سردار آبرومند افزود: باید با محوریت بازگشت به روستا به سمت صنایع کوچک و متوسط برویم، بسیاری از مشکلاتی که امروز در شهر شیراز یا دیگر شهرها و حاشیه آنها ایجاد شده ناشی از مهاجرت است و دلیل اصلی این مهاجرت هم این است که ما امکان تولید ثروت در روستاها را نداریم وگرنه هیچ روستایی حاضر نیست که روستای خود را ترک کند و در حاشیه شهر ساکن شود.

وی اظهار کرد: باید در این حوزه دقت بیشتری شود و رویکرد جدیدی به مساله داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری نمایندگان مجلس و تمام مجموعه ها در استان مواردی که امروز تعهد شده را انجام دهیم.

او گفت: بار اصلی این زحمت به دوش سپاه فجر استان است و آنچه که ما در مرکزیت دنبال می دهیم بیشتر جنبه حمایت و پشتیبانی دارد که پنج درصد کار است و ۹۵ درصد کار بخش عملیاتی و اجرایی و گروه های جهادی است که باید به میدان بیایند.

آبرومند افزود: البته این ظرفیت در فارس وجود دارد و تاکنون نیز بسیج سازندگی فارس با حمایت سپاه فجر این استان گام های موثری برداشته است که امیدواریم این حمایت تداوم داشته باشد.

وی، ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس در فراهم کردن ظرفیت قانونی برای اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: قرارگاه توان اجرایی دارد اما ضرورت دارد که ظرفیت های قانونی هم وجود داشته باشد تا ما بر بستر آن ظرفیت ها بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که با لطف نمایندگان مجلس این زمینه فراهم شده است.

او گفت: فرمانده کل سپاه نیز در خصوص بحث محرومیت زدایی تاکید کرده که از تمام ظرفیت ها و توان سپاه در این حوزه استفاده شود.

تفاهم نامه محرومیت زدایی با موضوعاتی همچون آبرسانی، آبخیزداری و احیای قنوات، مسکن محرومان، راه روستایی، پیشرفت منطقه ای و رفع معضلات حاشیه نشینی، اشتغال، امنیت غذایی، مدرسه روستایی، بهداشت و درمان، روستای مولد، حوزه عشایر به امضا رسید و مدت اجرای آن نیز سه سال در نظر گرفته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha