کد خبر 201720
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

فرمانده سپاه رفسنجان مطرح کرد

اصلاح خطوط شبکه آب ۶۱ روستای رفسنجان/ تشکیل ۷۶ صندوق قرض‌الحسنه

اصلاح خطوط شبکه آب ۶۱ روستای رفسنجان/ تشکیل ۷۶ صندوق قرض‌الحسنه

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: خطوط توزیع شبکه آب در روستاهای شهرستان به تعداد ۶۱ روستا به طول ۱۴۷ کیلومتر در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اصلاح و دو حلقه چاه آب آشامیدنی حفر شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ محمد پساوند صبح امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای جهادگر، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی شهرستان رفسنجان در ماه‌های اخیر اظهار کرد: طرح آبرسانی به ۱۱۳ روستای دارای تنش آبی در سطح شهرستان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اقدام مهم بسیج سازندگی در رفسنجان است و با قوت در حال اجراست.

وی افزود: خط انتقال به طول ۵۷ کیلومتر و احداث سه مخزن با ظرفیت ۳۵۰۰ مترمکعب تکمیل شده و ۳۰ حوضچه خطوط انتقال آب در حال ساخت است.

پساوند گفت: خطوط توزیع شبکه آب در روستاهای شهرستان به تعداد ۶۱ روستا به طول ۱۴۷ کیلومتر در قالب قرارگاه اصلاح و دو حلقه چاه آب آشامیدنی حفر شده است.

وی بیان کرد: دو باب منزل مسکونی محرومین احداث شده و ۳۴ سری کامل جهیزیه و وسایل زندگی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با کمک گروه‌های جهادی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه بین نیازمندان توزیع شده است.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: ۵۷۰ بسته لوازم‌التحریر با همکاری گروه‌های جهادی بین دانش آموزان تهیه و توزیع شده است.

وی بیان کرد: بهسازی و تکمیل ۱۶ واحد مسکونی محرومین و کمک به لایروبی و پاکسازی بیش از ۸۰۰۰ منزل مسکونی آسیب دیده از سیل مرداد ۱۴۰۱ رفسنجان و لایروبی و بهسازی دو قنات در روستاهای شهرستان انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۲۰۲ گروه جهادی جغرافیا محور و محله محور در رفسنجان در سامانه اطلس جهادی کشور سازماندهی و مجمع جهادگران شهرستان در جهت ساماندهی فعالیت گروه‌های جهادی تشکیل شده است.

پساوند گفت:  تهیه و توزیع ۱۲ هزار و ۶۰۰ بسته حمایتی معیشتی به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان و ۱۵۲۴ حواله جهت خرید لباس به مناسبت عید نوروز میان نیازمندان صورت گرفته و طرح ویزیت رایگان شامل ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی توسط گروه‌های جهادی بهداشتی با همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اجرا شده است.

فرمانده سپاه رفسنجان به فعالیت ۷۶ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار اشتغال‌زا در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر به عضویت این صندوق‌ها درآمدند و تاکنون ۱۰ هزار و ۸۹۶ مورد تسهیلات کارگشایی و اشتغال‌زایی به اعضای صندوق اعطاء شده است.

وی افزود: سه تعاونی در عرصه بسته‌بندی و توزیع توسط صندوق قرض‌الحسنه نیز راه‌اندازی و به ثبت رسیده است.

پساوند یادآور شد: در حوزه برنامه‌های آموزشی و کارآفرینی نیز ارائه خدمات کشاورزی و اشتغال‌زایی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فنی‌وحرفه‌ای به تعداد ۷۲۶ نفر  و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات اقتصادمقاومتی و صندوق‌های قرض‌الحسنه صورت گرفته است.
طرح بسیج همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین کشاورزی در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای به کشاورز نیز در سطح شهرستان در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha