کد خبر 204988
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

امام جمعه بجنورد: اصناف نقش موثری در آرامش روانی بازار دارند

امام جمعه بجنورد: اصناف نقش موثری در آرامش روانی بازار دارند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: اصناف نقش موثری در آرامش روانی بازار و پیشبرد اهداف اقتصادی کشور دارند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز شنبه در دیدار اصناف خراسان شمالی اظهار کرد: بازاری ها همیشه پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده اند به گونه ای که هیچکس منکر نقش مثبت آنها در پیروزی انقلاب و هشت دفاع مقدس نیست.

وی افزود: این قشر در سال های اخیر نیز با توجه به شرایط موجود کشور و استان همواره سعی کرده در قیمت گذاری ها حال مردم را مراعات کند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: اینک نیز بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن نخواهد داشت.

وی با تاکید بر آشنایی اصناف با احکام اسلامی تجارت، گفت: هر فرد بازاری نیاز است تا براساس احکام اسلامی روزی کسب کند و رضایت مشتری را در اولویت کاری اش قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: همچنین لازم است بازاریان در تعیین میزان سود فروش کالا و خدمات نیز وضعیت معیشت مردم را در نظر بگیرند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه تعزیرات حکومتی وظیفه نظارت بر بازار را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفق عمل کند و باید اصناف با این نهاد همکاری بیشتری داشته باشد.

در خراسان شمالی ۳۶ هزار کسبه و در بجنورد ۱۶ هزار کسبه مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha