کد خبر 203843
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

پیکر شهید «احمدی» در بجنورد تشییع و خاکسپاری شد

پیکر شهید «احمدی» در بجنورد تشییع و خاکسپاری شد

پیکر«محمدمهدی احمدی»، مرزبان شهید خراسان شمالی امروز سه‌شنبه ( نهم خردادماه) با حضور اقشار مختلف از مردم ولایتمدار، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و مسوولان استانی تشییع و در قطعه ۲ گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  پیکر پاک این شهید والامقام که در درگیری با نیروهای طالبان به شهادت رسید روز گذشته با استقبال اهالی مومن و ولایتمدار وارد بجنورد شد و مردم شهید پرور خراسان شمالی در اداره کل بنیاد شهید استان با این شهید گرانقدر وداع کردند و همچنین جوانان و نوجوانان این دیار بعد از ظهر دیروز در گردهمایی بزرگ دهه هشتادی ها با این شهید تجدید بیعت کردند.

پیکر پاک این شهید مرزبان صبح امروز از محل مسجد انقلاب تا میدان کارگر بجنورد تشییع شد و هر کدام از جمعیت تلاش می‌کردند تا خود را به تابوت این شهید برسانند اما استقبال و حضور مردم آن قدر زیاد بود که رسیدن به این مهم برای بسیاری از آنها سخت می‌شد.

حضور جوانان و نوجوانانی که با احساسات و درونی پاک و با شور و عشق حسینی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این شهید بزرگوار اشک ماتم می ریختند از جلوه های خاص این آیین معنوی بود.

نماز میت این شهید بزرگوار به امامت حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری برگزار و پیکر مطهرش در قطعه ۲ گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.

براساس این گزارش «محمدمهدی احمدی»، سرباز وظیفه اهل خراسان شمالی روز شنبه (ششم خردادماه) در درگیری با نیروهای تحت امر طالبان در مرز سیستان و بلوچستان شهید شد.

این سرباز وظیفه اهل روستای "گلی" از توابع شهرستان بجنورد است که در حین حراست از مرزها به شهادت رسید.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha