کد خبر 204829
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

سه طرح زیست‌ محیطی در زنجان افتتاح شد

سه طرح زیست‌ محیطی در زنجان افتتاح شد

سه طرح زیست‌ محیطی در استان زنجان روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور و در سومین روز از هفته محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آیین افتتاح ۱۰۲ پروژه محیط زیستی کشور به صورت وبینار همزمان در ۱۹ استان با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

در استان زنجان نیز سه پروژه محیط زیستی در شهرستان های زنجان و خرمدره همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید.

افتتاح سیستم تصفیه خانه فاضلاب یک شرکت ریسندگی و بافندگی و افتتاح خانه محیط زیست از جمله برنامه های امروز بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در مراسم افتتاح این طرح‌ها افزود: اعتبار تخصیص یافته برای این تعداد پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال است.

محمدرضا یافتیان اضافه کرد: یکی از این پروژه ها تصفیه خانه شیمیایی بیولوژیکی در وسعت ۲۴ هکتار با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال است که در یکی از شرکت های ریسندگی و بافندگی زنجان افتتاح شد.

وی گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه محیط زیستی کشور است که به مناسبت هفته جهانی محیط زیست در زنجان به بهره برداری رسید.

این مسوول افزود: اعتبار هزینه شده برای این پروژه محیط زیستی ۵۵ میلیارد تومان بوده و هدف از احداث آن، مدیریت اصولی فاضلاب حاصل از فرآیند تولید است.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از این پروژه ها افتتاح دستگاه پیشرفته «امحای گازهای مخرب» در یک شرکت تولیدی مستقر در زمینه تولیدات فلزات گرانبهای خرمدره است که در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک دستگاه پیشرفته دیگر در یک شرکت خصوصی خرمدره در زمینه تولید آسفالت با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha