کد خبر 204336
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۳

محمدباقر عباسی در گفتگو با «حیات»:

تبلیغات منفی دشمنان علیه امامزادگان تاثیری نداشته است

تبلیغات منفی دشمنان علیه امامزادگان تاثیری نداشته است

مدیر امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) تهران با اشاره به عدم تاثیرگذاری تبلیغات منفی دشمنان علیه امامزادگان، گفت: این تبلیغات تاثیر زیادی نداشته است و این موضوع را به وضوح می‌توان از حضور قشرهای مختلف با سلایق متفاوت در آستان‌های مقدس امامزادگان، متوجه شد.

محمدباقر عباسی مدیر امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در این آستان مقدس گفت: ما در تمام مناسبت های ملی - مذهبی اعم از ولادت، شهادت و اعیاد برنامه‌های متناسب با آن روزها را داریم و همچنین در طول هفته نماز جماعت، دعای کمیل، دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای ندبه، تفسیر قرآن، تفسیر نهج‌البلاغه، کلاس‌های حفظ و روخوانی قرآن، جزء خوانی قرآن و ... را برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های اجتماعی و مرکز خیریه‌ای که در این آستان مقدس فعالیت می‌کند، افزود: ما مرکز خیریه‌ای در این آستان مقدس دایر کرده‌ایم که در طول سال هر ماه بر اساس برنامه قرار دوازدهم، بسته‌های معیشتی و کمک‌های خیریه و انسان دوستانه را به نیازمندان می‌رسانیم و همچنین کمک‌های درمانی و تامین کمک هزینه‌های مسکن برای افراد نیازمند انجام می دهیم.

مدیر امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) بیان داشت: در شب یلدا ۲۰۰ بسته، هر بسته به مقدار ۲/۵ میلیون تومان و در شب اول ماه رمضان بسته‌های تحت عنوان رمضانیه را بین افراد نیازمند توزیع کردیم و همچنین در فصل زمستان لوازم گرمایشی به‌همراه لباس گرم هم به افراد نیازمند اهداء کرده‌ایم.

عباسی درباره ارتباط مردم با امامزادگان علی‌رغم تبلیغات سوء و هجمه‌های دشمنان گفت: این تبلیغات تاثیر زیادی نداشته است و این موضوع را به وضوح می‌توان از حضور قشرهای مختلف با سلایق متفاوت در آستان‌های مقدس امامزادگان، متوجه شد.

وی افزود: در لحظه تحویل سال 1402، با وجود این که آخر شب بود، جمعیتی که در محوطه و آستان حضور پیدا کرده بودند، بالغ بر ۳ هزار نفر بود و این جمعیت نشان‌دهنده ارادت مردم به فرزندان ائمه اطهار علیهم‌السلام است، زیرا که امامزاده‌ها محلی برای آرامش مردم است.

مدیر امامزادگان سید جعفر (ع) و حمیده خاتون (س) راهکارهای تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی ادامه داد: قدم اول برای قطب فرهنگی شدن این است که نگاه مجریان آستان مقدس امامزادگان نگاهی همه‌جانبه باشد، زیرا که آنها خدمتگزار هستند و باید زمینه را فراهم سازند تا خدمات‌دهی برای عموم مردم انجام می شود.

عباسی با اشاره به اینکه جذب مردم نیز بخش مهمی از قطب فرهنگی شدن است، گفت: خدماتی که در آستان مقدس امامزاده‌ها ارائه می‌شود باید باعث جذب مردم شود؛ ارائه برنامه‌های به‌روز و جذاب می‌تواند منجر به گرایش افراد مختلف به امامزاده‌ها شود.

وی ادامه داد: مجریان آستان مقدس امامزادگان باید از هرگونه اختلاف و ایجاد تفرقه پرهیز کنند و در هزینه‌کردها هم شفاف باشند زیرا که درآمدهای آستان مقدس امامزادگان مشخص و مردمی است و کسی که با اختیار و اعتقاد خود مبلغی به داخل ضریح می‌اندازد یا با حساب‌های امامزاده‌ها واریز می‌کند، ارزشمند است؛ پس باید در هزینه‌کردها دقت کنیم تا مردم را با شفافیت خودمان به‌سمت امامزاده‌ها جذب کنیم.

مدیر امامزادگان سید جعفر (ع) و سیده حمیده خاتون (س) در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های هر بقعه متبرکه و امامزاده، آستان‌های مقدس می‌توانند نقش پررنگی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشند؛ امامزاده محل پاسخگویی به نیازهای اعتقادی، عقیدتی و مذهبی مردم و هم مرکز تامین نیازهای عمومی و اجتماعی است و همچنین محل استقرار مردم در مواقع حوادث غیرمترقبه است.

گفتنی است، بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) و حمیده خاتون (س) در تهران، بلوار آیت‌الله اشرفی اصفهانی، منطقه باغ فیض در محوطه‌ای وسیع و مشجر به مساحت حدود ۷۰۰۰ مترمربع و در مجاورت باغ‌های کن واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha