کد خبر 204290
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

بن فرحان: عربستان بزرگترین شریک تجاری گروه بریکس در خاورمیانه است

بن فرحان: عربستان بزرگترین شریک تجاری گروه بریکس در خاورمیانه است

وزیر خارجه عربستان در اجلاس گروه بریکس اعلام کرد، کشورش بزرگترین شریک تجاری گروه بریکس در خاورمیانه است و روابط تجاری با کشورهای بریکس رشد قابل توجهی داشته است که نشان دهنده روابط رو به رشد و توسعه یافته با کشورهای این گروه است.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات؛ به نقل از روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست وزیران اعضای بریکس در کیپ تاون جمهوری آفریقای جنوبی بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری‌های آتی با گروه "بریکس" با هدف تامین منافع مشترک و دستیابی به رفاه برای همه تاکید کرد.

در نشست وزیران کشورهای بریکس که با شعار «مشارکت برای رشد شتابان، توسعه پایدار و تکثرگرایی فراگیر» برگزار می‌شود، بن فرحان تاکید کرد، عربستان دارای ارزش‌های اساسی مشترک با کشورهای بریکس است و آن اعتقاد بر این است که روابط بین دولت‌ها بر اساس اصول احترام به حاکمیت، عدم مداخله، پایبندی به حقوق بین‌الملل، وجود چارچوب‌های چند جانبه و اقدام جمعی به عنوان نقاط مرجع برای رویارویی با چالش های مشترک است.

وی افزود که عربستان همچنین با کشورهای بریکس در اصل اهمیت قائل شدن بر صلح، امنیت و ثبات به منظور تمرکز مجدد تلاش‌ها در مسیر توسعه ملی و رفاه مشترک همسو است.

وزیر خارجه عربستان در این اجلاس اعلام کرد، کشورش بزرگترین شریک تجاری گروه بریکس در خاورمیانه است و روابط تجاری با کشورهای بریکس رشد قابل توجهی داشته است که نشان دهنده روابط رو به رشد و توسعه یافته با کشورهای این گروه است؛ مجموع تجارت دوجانبه با کشورهای این گروه از ۸۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۱۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و این سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۶۰ میلیارد دلار گذشت.

بن فرحان گفت، عربستان همچنان به همکاری با شرکای بین‌المللی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ و تشدید تلاش‌های جهانی برای ارتقای امنیت غذایی و انرژی، در بحبوحه بحران‌های مکرر و مسائل زنجیره تامین، ادامه می‌دهد. عربستان کشوری پیشرو در زمینه کمک‌های بشردوستانه و توسعه در سراسر جهان است و در میان ۱۰ حامی مالی برتر به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha