کد خبر 204028
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

بریکس توان شکستن سلطه دلار را دارد

بریکس توان شکستن سلطه دلار را دارد

یک کارشناس برجسته اقتصادی می گوید گروه بریکس توان شکستن سلطه دلار در بازار جهانی را دارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از راشاتودی، جیم اونیل، مدیر سابق دارایی‌های بانک آمریکایی گلدمن ساکس و کارشناس برجسته اقتصادی، می‌گوید: سلطه دلار به عنوان ارز مسلط بر بازار جهانی در سایه اجرای برخی اقدامات معین از سوی کشورهای گروه برکس به مرور زمان امکان تغییر دارد.

اوینل گفت: این موضوع که دلار برای همیشه ارز اصلی در جهان باشد به نظر من بعید است و این نخستین بار نیست که درباره پایان سلطه دلار صحبت به میان می‌آید. این اتفاق هر از گاهی رخ کی دهد. و در نقطه‌ای از آینده دلار جایگاه خود را از دست خواهد داد.

وی تأکید کرد که من معتقدم که اگر چین و هند به عنوان دو مورد از بزرگترین اقتصادهای نوظهور روی برخی موارد به شکل جدی به توافق برسند این اقدام روند پایان دلار را تسریع خواهد کرد.

اونیل افزود از زمان شکل گیری گروه بریکس شاکله اقتصاد جهانی دستخوش تغییر شده است و با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید حالا سهم کشورهای عضو گروه بریکس از تولید ناخالص داخلی جهان بیشتر از کشورهای گروه جی ۷ است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد تعداد بیشتری از کشورها به دنبال پیوستن به گروه بریکس هستند و می‌توان در نظر داسشت که گروه بریکس نه فقط در حوزه دلار بلکه به طور کلی به سمت ایجاد یک ساختار رقیب برای نظام مالی آمریکا برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha