کد خبر 203988
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

نماینده مجلس خبرگان:

جای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ در کتاب درسی دانش‌آموزان خالی است

جای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ در کتاب درسی دانش‌آموزان خالی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام آینده سازان کشور را هدف قرار داده‌اند، لازم است تا حوادث مهم انقلاب اسلامی از جمله قیام خونین ۱۵ خرداد در کتب درسی آورده شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری شامگاه سه‌شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه اسناد تاریخی قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین که در حسینیه بنی‌فاطمه ورامین برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دشمنان قسم خورده نظام، تحریف وقایع انقلاب است و آنان با برنامه ریزی، از غفلت ما در عمل جهاد تبیین استفاده می کنند.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در مقابله با هجمه دشمن و عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب، یادآوری قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای این روز مهم است از این رو باید تا اتفاقات ۱۵ خرداد در کتب درسی دانش آموزان بارگذاری شود تا جوانان با ابعاد مختلف این قیام آشنا شوند.

وی اظهار داشت: حادثه ۱۵ خرداد سال ۴۲ فراموش نشدنی نیست چرا که این واقعه، مبدا انقلاب اسلامی است.

مجتهد شبستری تصریح کرد: باید بررسی کرد که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ چه اتفاقی رخ داد که مردم کفن پوشیده و وارد میدان شدند، در این قیام هیچ موضوع مادی در میان نبود و مردم تنها در دفاع از مرجعیت و انقلاب وارد میدان شدند و در اصل تعصب مردم به ولایت و انقلاب باعث شد که این قیام رخ دهد.

وی تأکید کرد: دشمنان باید بدانند انقلابی که ریشه در دین و باورهای مذهبی مردم دارد، با جلو یا عقب رفتن یک روسری از بین نمی رود، تا زمانی که مردم نسبت به ولایت و انقلاب تعصب دارند این انقلاب پایدار می‌ماند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم توجه به عمل به جهاد تبیین گفت: امروز همه وظیفه دارند تا برای مقابله با توطئه دشمنان در مسیر جهاد تبیین قدم بردارند، افرادی که دوران ستم شاهی و طاغوت را درک کردند باید آن دوران را برای نسل جوان بازگو کنند. رسانه ها حقایق و نکات آن دوران را بیان کنند تا عده‌ای دست به تطهیر رژیم ستم‌شاهی نزنند و مردم بدانند از کجا به کجا رسیده‌ایم.

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین بسیار مهم است چرا که دشمن از غفلت ما در جهاد تبیین استفاده می کند و آن چه خود می‌خواهد را بازگو کرده و دستاوردهای نظام را کمرنگ جلوه داده و دست به سیاه‌نمایی می‌زند.

وی با تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت امام رضا(ع) گفت: زندگی و سیره عملی و نظری امام رضا(ع) باید در ابعاد مخلف مورد بررسی قرار گیرد، ارتباط با خدا اساس انبیاء خداست، وقتی امام هشتم آن زمان ولایت عهدی مأمون را پذیرفت بخاطر مصلحت دین اسلام آن زمان بوده تا اسلام تقویت شود، پذیرفتن ولایت عهدی زیر بار ظلم رفتن نیست.

در نمایشگاه اسناد ۱۵ خرداد ورامین، ابعاد مختلف قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین با استناد به اسناد ساواک و تصاویر قدیمی در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

 در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

شهرستان ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha