کد خبر 204074
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

شهدای ۱۵ خرداد ستارگان درخشان انقلاب اسلامی هستند

شهدای ۱۵ خرداد ستارگان درخشان انقلاب اسلامی هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، ستارگان درخشان انقلاب اسلامی هستند که با جان خویش، نهال نوپای انقلاب را آبیاری کردند تا ثمره آن در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی انقلاب منجر شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه شانزدهمین همایش ملی ستارگان درخشان که در سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل از قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ به عنوان مبداء انقلاب یاد کرده اند و همه افراد و اقشار جامعه وظیفه دارند تا به اشکال مختلف، یاد و خاطره این قیام را زنده نگاه داشته و ارزش‌های آن را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی افزود: نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی به ویژه دیار ۱۵ خرداد باید بدانند که پدران آنان در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ پای در مسیری گذاشتند که به بی بازگشت بودن آن ایمان کامل داشتند، راهی که در آن جز کشته شدن در راه خدا، هیچ چیز دیگری انتظارشان را نمی‌کشید، آنان برای به دست آوردن مادیات دنیوی و برخورداری از مواهب مادی پای در این مسیر نگذاشتند، هدف آنان فقط خدا بود.

این مسئول تصریح کرد: سرزمین ورامین و مردم دیار ۱۵ خرداد در اوج خفقان دوران ستم‌شاهی به ندای تظلم خواهی مرجعیت زمان خود لبیک گفتند، در اوج گرمای تابستان، پای پیاده و با مشقت فراوان برای ادای تکلیف گام به سمتی نهادند که برگشتی در آن نبود و این حرکت در طول تاریخ پس از واقعه عاشورا بی نظیر بوده است.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: کفن قیام کنندگان ۱۵ خرداد سال ۴۲ نمادی برای آمادگی مردم این دیار در دفاع از ارزش‌های اسلامی و حریم ولایت است، تا زمانی که تفکر انقلابی مردم و اندیشه قیام کنندگان ۱۵ خرداد در جامعه وجود داشته باشد، تمامی توطئه‌های دشمنان علیه مردم ایران اسلامی خنثی می‌شود.

محمودی افزود: پرداختن به ابعاد مختلف قیام خونین ۱۵ خرداد دشت ورامین وظیفه آحاد مردم به ویژه هنرمندان، شاعران تاریخ نویسان است، بزرگداشت شهدای این قیام موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نفی ظلم و ستم، مقابله با استبداد و دفاع از حریم ولایت می‌شود.

در این مراسم از برگزیدگان همایش ملی ستارگان درخشان انقلاب قدردانی شد.

 در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند. شهرستان ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha