کد خبر 203984
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

«حیات» گزارش می‌دهد:

حلقه وصل سردار سلیمانی و جبهه مقاومت چه کسی بود؟

حلقه وصل سردار سلیمانی و جبهه مقاومت چه کسی بود؟

دختر شهید عبدالله رودکی گفت: پدرم جزو نخستین افراد فعال در جبهه مقاومت بود. ایشان تجارب خود را در دوران ۸سال دفاع مقدس، صادقانه و بدون چشمداشتی در اختیار آنها قرار می داد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در همه اعصار دشمنان جمهوری اسلامی ایران منتظر فرصتی هستند تا دشنه دشمنی بر پهلوی نظام مقدس جمهورسی اسلامی ایران وارد کنند و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نکرده اند. نگاهی به شهدای اسلام از اول تاکنون گواه این مسئله است به ویژه توجه به شهدای ترور این موضوع را قوت می بخشد که این دشمنی دائمی است.

در این میان منافقان کوردل که دست نشانده اربابان خود در همه اعصار بوده اند، دشمنی های حقارت بار خود را بارها در عملیاتهای تروریستی و به شهادت رساندن افرادی چون شهید عبدالله رودکی و شهید صیاد شیرزای و .. به رخ جهانیان کشیده اند.

شهید عبدالله رودکی نیز از جمله گوهرهای نابی بود که دژخیمان وجودش را برنتابیده و برخلاف تلاش های متعددی که برای ترور ایشان به کار بردند، سرانجام در تاریخ نهم خرداد سال 79 ایشان را به شهادت رساندند.

1359 شهید رودکی در سال 1334 در شهر شیراز متولد شد؛ بعدها این جوان بوکسور شیرازی را همگی با نام ناو قاره پیمای ایران شناختند. وی سه سال مقام قهرمانی رشته بوکس را به دست آورد و در کشتی نیز حرفی برای گفتن داشت. شهید عبدالله رودکی بالاخره در سال .به سپاه پاسداران شیراز پیوست و با شروع جنگ تحمیلی همراه با اولین گروه به جبهه رفت در عملیات ثامن الائمه شرکت کرد. وی در همان عملیات مجروح شد و در عملیات‌های مختلف با سمت فرمانده گردان حضور یافت

شهید رودکی در شکل‌گیری گردان‌های غواص «لشکر 19 فجر» و قرارگاه نوح نبی نقش مؤثری ایفا کرد، این شهید والامقام در کارنامه خود در دفاع مقدس، شناسایی منطقه عملیاتی والفجر ۸ را دارد و از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

سابقه حضورش در جبهه 89 ماه بود، او پس از جنگ هم دست از تلاش برای عزت و سرافزاری ایران برنداشت و در کاربردی کردن تکنولوژی، صنایع نظامی و توانمندسازی نیروها به همراه شهید تهرانی مقدم پدر علم موشکی ایران فعالیت داشت.

شهید عبدالله رودکی، نام بلند آوازه ای است که درخشیدن آن نه در ایران و دفاع مقدس که در پهنه جهان هستی گسترانیده شده است، او نخستین کسی است که نیروهای چریکی لبنان، عراق و سوریه را آموزش می داده است و در کشورهای مختلف مانند لبنان، بوسنی و غیره فعالیت داشته است.

سردار رودکی علاوه بر نقش تعیین کننده در دفاع مقدس، در سازمان جبهه مقاومت نیز از طراحان و همیاران سیدین حزب الله لبنان (سیدعباس موسوی و سید حسن نصرالله) بوده و امروز تاثیر اندیشه‌های او به گفته سردارانی از جمله سردار تنگسیری در سراسر جبهه مقاومت راهگشا و پیش‌برنده است.

او برای دفاع از مسلمانان جهان به حزب الله لبنان پیوست و با همت و توان عالی که در رزم دریایی، غواصی، موشک اندازی و تسلط بر زبان عربی داشت در جایگاه یکی از مربیان آموزشی حزب الله لبنان قرار گرفت.

شهید رودکی مجاهدت خود را در سنگر دفاع از مظلومان جهان مقابل رژِیم جنایت‌کار صهیونیستی نیز ادامه داد و در نهایت بعد از بازگشت به ایران توسط منافقین کوردل و خودفروش به خیل هم‌رزمان شهید خود در دفاع مقدس و جبهه مقاومت پیوست.

دختر شهید عبدالله رودکی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اشاره به روحیه مهربان پدر و اخلاق ایشان در منزل گفت: ما رابطه عاطفی قوی با پدرم داشتیم اما من چون بسیاری از علاقه مندی هایم با ایشان مشترک بود، این رابطه میان ما قوی تر بود. پدرم عاشق ادبیات بود و اهل قلم، من نیز

گاهی اشعاری که می سرودم را با پدر در میان میگذاشتم و با یکدیگر در مورد این اشعار با هم حرف میزدیم.

حلقه وصل سردار سلیمانی و جبهه مقاومت چه کسی بود؟

وی با اشاره به اینکه پدرم همیشه از روش تشویق برای تربیت ما استفاده می کرد، گفت: این محبتی که پدر در میان ما ایجاد میکرد باعث می شد ما نیز با اشتیاق کارها را انجام دهیم. حتی گاهی اگر خسته بود خواندن کتاب شعر و صحبت کردن درباره ادبیات با من او را سر حال می کرد.

دختر شهید عبدالله رودکی در پاسخ به این سوال که چرا از پدرتان به عنوان پیش برنده جبهه مقاومت یاد می شود گفت: پدرم جزو نخستین افراد فعال در جبهه مقاومت بود. ایشان تجارب خود را در دوران ۸سال دفاع مقدس، صادقانه و بدون چشمداشتی در اختیار آنها قرار می داد. به گفته دوستان جبهه مقاومت، در ابتدای امر حلقه وصل آشنایی آنها با سردار حاج قاسم سلیمانی پدرم بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از روز شهادت پدرتان خاطره ای در ذهن دارید، گفت: این اتفاق درست در زمان اذان مغرب افتاده بود. من یکی دوبار قبلش با ایشان صحبت کردم اما اصلا توقع اینکه خبر شهادتش را به ما بدهند نداشتیم. زمان اذان صبح به ما اطلاع دادند و همان زمان به بوشهر رفتیم و تا لحظه ای که ما به بیمارستان رسیدیم، نمی‌خواستم باور کنم که پدرم شهید شده است و توقع داشتم مجروح شده باشد.

حلقه وصل سردار سلیمانی و جبهه مقاومت چه کسی بود؟

دختر شهید رودکی در ادامه افزود: یکی از آشناهای قدیمی ایشان را به بهانه ای به منزلشان در بوشهر دعوت کرده و زمانی که مشغول وضو گرفتن بود، از پشت سر مورد اصابت گلوله منافقین قرار می‌گیرد. این ترور با همکاری موساد و منافقین انجام شد.

خبرنگار: ملیحه آدینه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha