کد خبر 203868
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

ربات سینا مؤثرتر از داوینچی؛ مشابه آمریکایی آن است

ربات سینا مؤثرتر از داوینچی؛ مشابه آمریکایی آن است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد ربات جراحی از راه دور این دانشگاه گفت: در اندونزی در حضور دو رییس جمهوری ایران و اندونزی جراحی از راه دور با فاصله ۵۰۰ کیلومتر انجام شد. دو دستگاه ربات جراحی از راه دور به اندونزی صادر کردیم، ولی تقاضای ۱۲ دستگاه از ما کردند. دانشمندان اندونزیایی به صراحت در تلویزیون این کشور گفتند که دستگاه ربات سینا مؤثرتر از مشابه آمریکایی به نام داوینچی است.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ دکتر حسین قناعتی در  آیین اعطای نخستین نشان عالی دانش در نماد آموزش عالی ایران به ۱۲ چهره دارای مرجعیت علمی که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امید به زندگی  مهم‌ترین شاخص در پیشرفت نظام سلامت است. افزایش این شاخص از ۵۴ سال به بالغ بر ۷۷ سال دسترنج تلاش‌های اساتیدی است که در این زمینه فعالیت کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز نه قدرت نظامی کاربرد دارد، نه اقتصادی؛ در دنیای امروز علم تاثیر گذار و تعیین‌کننده است و این یک ضرورت است که باید علما و دانشمندان بیشتری داشته باشیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: این دانشگاه پیشگام بسیاری از موضوعات علمی جهان مثل کارتی‌سل تراپی، سلول‌های بنیادی، نانو فناوری و تولید وسایل پزشکی است. این دانشگاه ۱۸۰ دستگاه پزشکی با تکنولوژی  بالا را تولید و عرضه کرده است.

وی به ربات جراحی از راه دور این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در اندونزی در حضور دو رییس جمهوری ایران و اندونزی جراحی از راه دور با فاصله ۵۰۰ کیلومتر انجام شد. دو دستگاه ربات جراحی از راه دور به اندونزی صادر کردیم، ولی تقاضای ۱۲ دستگاه از ما کردند. 

قناعتی اظهار کرد: دانشمندان اندونزیایی به صراحت در تلویزیون این کشور گفتن  که دستگاه ربات سینا مؤثرتر از مشابه آمریکایی به نام داوینچی است.

وی تاکید کرد: باید خودباوری داشته باشیم و به عنوان یک کارشناس مدیریت و آینده پژوهشی معتقدم که آینده ایران بسیار درخشان و موفق خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha