کد خبر 203833
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

یک شهید، یک درس؛

شرط پیروزی ثابت قدمی در برابر همه مشکلات است

شرط پیروزی ثابت قدمی در برابر همه مشکلات است

در قسمتی از وصیتنامه شهید مرادی آمده است: «شرط پیروزی ثابت قدمی در برابر همه مشکلات است و ما با استقامت و صبر در مقابل این مشکلات است که آزمایش می شویم امیدوارم که همه در نزد خدای بزرگ سرافراز از این آزمایش الهی بیرون آییم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید بهروز مرادی، در سال ۱۳۳۵ در خرمشهر و در خانواده ای اصفهانی دیده به جهان گشود. وی دانشجوی رشته صنایع دستی دانشگاه هنر(پردیس اصفهان) و از شهدای بنام و بسیار مؤثر هشت سال دفاع مقدس است که از نخستین روزهای تهاجم دشمن به مرزها فعّالانه در صحنه حضور داشته و جزو چند نفر آخر مدافعان خرمشهر در کنار شهید جهان آرا بود که پس از سقوط خرمشهر باهم عهد بستند که «تا شهر را از بعثیها پس نگیریم، به مرخصی نمی رویم.» و این چنین نیز شد. پس از آزادی خرمشهر کار تجسس و شناسایی شهدا در کوچه پس کوچه های شهر توسط بهروز مرادی و چند نفر دیگر صورت پذیرفت.

 این شهید بزرگوار در بسیاری از عملیاتها شرکت فعّال داشت و رشادت ایشان شهره خاص و عام بود؛ تا سرانجام در چهارم خرداد ۶۷، چهل روز قبل از پایان جنگ تحمیلی در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شدند. ایشان فرزند شهید قربانعلی مرادی؛ برادر شهید فرزاد مرادی و سومین شهید خانواده بودند برادر دیگرشان نیز از جانبازان عزیز است.

 فیلم و سریال سفر به چزابه ساخته مرحوم رسول ملاقلی پور بر اساس شناخت شخصیت والای بهروز مرادی ساخته شد. قسمت ششم روایت فتح و قسمت سوم مجموعه حقیقت ساخته جهاد سازندگی و بسیاری مستند دیگر با محوریّت این شهید بزرگوار ساخته و به نمایش درآمد.

در قسمتی از وصیت نامه شهید بهروز مرادی آمده است: « الیس الصبح بقریب؟ آیا صبح (پیروزی) نزدیک نیست؟ البته که نزدیک است- ما به این پیروزی (صبح) معتقدیم- زیرا خدا خود وعده آنرا به ما داده است.

 ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. شرط پیروزی ثابت قدمی در برابر همه مشکلات است و ما با استقامت و صبر در مقابل این مشکلات است که آزمایش می شویم امیدوارم که همه در نزد خدای بزرگ سرافراز از این آزمایش الهی بیرون آئیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha