کد خبر 203820
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

برگزیدگانِ دوره‌های ارتقاء قاریان و دعاخوانان در اردیبهشت 1402 معرفی شدند

برگزیدگانِ دوره‌های ارتقاء قاریان و دعاخوانان در اردیبهشت 1402 معرفی شدند

برگزاری دوره‌های آموزش و ارتقاء از جمله اقدامات و تجربیات موفق شورای عالی قرآن در حوزه آموزش‌های تخصصی است که سال‌هاست ویژه قاریان و دعاخوانان ممتاز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ برگزاری دوره‌های آموزش و ارتقاء از جمله اقدامات و تجربیات موفق شورای عالی قرآن در حوزه آموزش‌های تخصصی است که سال‌هاست ویژه قاریان و دعاخوانان ممتاز برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر، بهره‌گیری از بستر فضای مجازی، امکان استفاده از این دوره‌ها را برای تعداد بیشتری از ممتازین عرصه قرائت و دعا در استان‌های مختلف کشور فراهم کرده است. ضمناً ورود و پشتیبانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریّه، موجب توسعه کمّی و کیفی این دوره‌ها شده است.

در سال جاری پس از فراخوان ثبت‌نام از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری؛ بیش از 600 نفر از قاریان و دعاخوانان با ثبت نام در سایت شورای عالی قرآن و سایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، درخواست حضور در این دوره‌ها را ثبت کردند که پس از بررسی و ارزیابی آثار، 180 قاری و 40 دعاخوان، نصاب لازم را جهت عضویت در پانزدهمین دوره ارتقاء قاریان و هفتمین دوره ارتقاء دعاخوانان کسب کردند.

در این دوره، سعید رحمانی، سیدعباس انجام، رضا محمدپور، نصرت‌الله حسینی، مسعود نوری، سعید بیژنی، علی قاسم‌آبادی، حسن مختاری، علی‌اکبر کاظمی و رضا روانبخش به عنوان مدرس و کارشناس حضور دارند..

بنا بر این گزارش، در اولین جلسه این دوره که در روزهای گذشته برگزار شد، مهدی تقی‌پور از قم، مهدی کرمی از زنجان، حسام قانعی از فارس، حجت الاسلام حمید حسینی و علی ساجدی مقدم از خراسان رضوی، ابوالفضل قدرتی از خراسان شمالی، بابک اشرافی از آذربایجان غربی، سجاد امینی بیرامی از آذربایجان شرقی، سیدیوسف حسینی از سمنان، احسان پیرداده بیرانوند از لرستان و متین ملک محمدی از اصفهان به عنوان قاریان برگزیده وحافظ علیزاده از آذربایجان غربی و حجت الاسلام صفی اله توفیق‌زاده از فارس به عنوان دعاخوانان برگزیده در اردیبهشت‌ماه 1402 تعیین شدند.

شایان ذکر است جلسات ارتقاء قاریان و دعاخوانان، یک نوبت در ماه، به‌صورت غیرحضوری و مجازی، در قالب 13 کلاس تشکیل می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha