کد خبر 203717
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

استاندار مرکزی:

رویکردهای امیدآفرین دولت سیزدهم اعتماد عمومی را افزایش داد

رویکردهای امیدآفرین دولت سیزدهم اعتماد عمومی را افزایش داد

استاندار مرکزی گفت: رویکردهای امیدآفرین دولت سیزدهم و برنامه‌های حکیمانه شخص رئیس جمهور افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال داشته است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «فرزاد مخلص الائمه» روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی، افزود: مدیران و مسئولان در تمام لایه‌های مدیریتی باید تلاش کنند که این اعتماد به دست آمده نه تنها از بین نرود بلکه روز به روز تقویت شود.

وی ادامه داد: متولیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی برای بهبود هرچه بیشتر اعتماد عمومی باید تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم و بدون حاشیه بکار گیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نظام سلطه رسانه‌ای غرب تلاش می‌کند تا موفقیت‌های نظام اسلامی را پنهان کند، بیان کرد: معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم با رویکرد جهاد تبیین برای حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات باید در دستور کار تمام مسئولان و دلسوزان به نظام اسلامی قرار داشته باشد.

مخلص الائمه اظهار کرد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با احتساب همه پرسی‌ها ۴۰ انتخابات در سطح کشور برگزار شده که امسال چهل و یکمین آن در سطح کشور و استان برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای و توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران اسلامی، انتخابات امسال میادین هماورد مردم و نظام با دشمنان اسلام و قرآن است و تمامی مردم و مسئولان باید چهار اصل مهم مورد نظر رهبر معظم انقلاب شامل امنیت، سلامت، رقابت سالم و مشارکت حداکثری را در این فرآیند ملی در دستور کار خود قرار دهند.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: انتخابات امسال در ۲ بُعد اداری و محتوایی برگزار می‌شود که بعد محتوایی آن به مشارکت حداکثری و رقابت سالم ختم می‌شود و همگان وظیفه دارند تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

مقام عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی دخالت‌ها در فعالیت‌های اجرایی استان مرکزی در فضای انتخابات تشدید شده و برخی از این دخالت‌ها غیرقانونی است، باید فرمانداران استان از این گونه مسائل در شهرستان‌ها جلوگیری کنند تا فضای انتخابات به مسائل حاشیه‌ای آلوده نشود.

مخلص الادمه با تاکید بر حضور شایستگان در انتخابات سال جاری گفت: برای برگزاری انتخابات سالم باید تلاش شود شایستگان وارد انتخابات شده و در این فضا احساس امنیت و آرامش کنند.

وی ادامه داد: متولیان انتخابات باید از ورود، تخریب در فضای سیاسی استان جلوگیری کنند زیرا این مهم پرهیز شایستگان از ورود به انتخابات را به همراه دارد.

مخلص الائمه تاکید کرد: هیات‌های اجرایی استان مرکزی باید به وظایف خود در برگزاری انتخابات سالم و پرشور عمل کنند. زیرا برخی سال‌ها به این مهم به صورت تشریفاتی عمل شده‌ است.

وی افزود: فرمانداران و متولیان انتخابات در استان مرکزی باید از انجام هرگونه عملی که سواستفاده بدخواهان نظام و کاهش مشارکت مردم را به همراه دارد خودداری کنند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تشخیص ورود افراد به مجلس شورای اسلامی به عهده مردم است و به حوزه اجرایی انتخابات استان مرکزی مربوط نمی‌شود و متولیان اجرایی استان تنها باید زمینه برگزاری انتخابات پرشور و سالم را فراهم کنند.

فرآیند برگزاری انتخابات پرشور و سالم در استان مرکزی آغاز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری تا برگزاری انتخابات در روز یازدهم اسفندماه سال جاری در دستور کار و از برنامه‌های اولویت دار متولیان انتخابات در این استان است.

«بهنام نظری» افزود: امانت‌داری در برگزاری انتخابات و همکاری با هیات‌های نظارت در دستور کار عوامل اجرایی انتخابات استان مرکزی قرار دارد زیرا هیات‌های اجرایی و نظارت ۲ بال هم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور به شمار می‌روند.

وی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با کارگزاران انتخابات ادامه داد: مقام معظم رهبری مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم را برای کارگزاران انتخابات ترسیم نمودند که این مهم نقشه راه کارگزاران انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آسیب شناسی انتخابات در سال‌های گذشته باید در دستور کار فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات قرار گیرد.

نظری افزود: رای گیری در برخی از حوزه‌های انتخابیه استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و نیاز است دستگاه‌های مربوطه از آمادگی کامل برای این فرآیند مهم برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های انجام شد، مقرر است حوزه‌ها و صندوق‌های اخذ رای به گونه‌ای مستقر شوند که مردم بتوانند با کمترین مشکل در انتخابات حضور داشته باشند.

در پایان این نشست احکام متولیان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط استاندار مرکزی صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha