کد خبر 219673
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

استاندار مرکزی:

تمام ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات بکار گرفته شود

تمام ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات بکار گرفته شود

 استاندار مرکزی گفت: افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات با ایجاد امیدآفرینی در دستور کار فرمانداران و مسئولان مربوطه در این استان قرار گیرد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه در همایش آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک، افزود: مسئولان انتخابات این استان باید برگزاری انتخابات صحیح و سالم و حضور حداکثری مردم در این آزمون سیاسی را که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است را در دستور کار خود قرار دهند.

وی، با یادآوری خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات سال‌های اخیر، ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن در اغتشاشات اخیر شکست سنگینی را متحمل شدند و به اهداف خود نرسیدند، اما اکنون با تمام ظرفیت‌ها به میدان آمده‌اند تا انتقام این سرخوردگی را در انتخابات بگیرند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دشمنان اکنون در بحث مشارکت در انتخابات متمرکز شده‌اند و باید با هوشیاری، این توطئه دشمنان نیز خنثی‌سازی شود.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: رضایتمندی مردم یک شبه حاصل نمی‌شود و این مهم به تدریج محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: رضایتمندی مردم تنها توسط فرمانداری‌ها به دست نخواهد آمد و این مهم با همکاری و تلاش تمام دستگاه‌ها و اعضا و با هدایتگری استانداری و فرمانداران به دست می‌آید.

استاندار مرکزی با تاکید بر دقت و توجه فرمانداران و مدیران ارشد استان به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت به شکل بی‌سابقه‌ای از دولت تمجید کردند و در ۵۰ موضوع از دولت تمجید کرده و ۲۰ مورد را نیز برشمردند.

مخلص الائمه تصریح کرد: موضوعات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب از عوامل مهم برای ارزیابی مدیران استانی و شهرستانی استان مرکزی‌ است.

وی گفت و گو با نخبگان را از جمله عوامل جذب و حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد و افزود: فرمانداران و مسئولان استانی فعال در حوزه انتخابات باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به گفت و گو با نخبگان، توجه ویژه داشته‌ باشند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: هیات تحول و پیشرقت در برخی از شهرستان‌ها فعال و تشکیل شده و در برخی شهرستان‌ها این مهم ضعیف است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: طرح رایحه از سال گذشته در استان مرکزی تشکیل شده و اکنون در استان در حال اجرا است و در این طرح مسئولان استانی و شهرستانی در بین مردم حضور چهره به چهره و بی واسطه دارند.

وی عنوان کرد: ۷۷۰ سفر شهرستانی سال گذشته توسط مسئولان استانی استان مرکزی انجام شد که این تعداد بی‌سابقه بود و امسال نیز این مهم در حال انجام است.

استاندار مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مدت چهار دهه گذشته دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته که اقدامات بهداشتی نظام در حوزه بهداشت و درمان برای معرفی موفقیت‌های نظام در جهان کافی‌است.

مخلص الائمه گفت: نقدی که به مدیران وارد شده، حضور نخستین بار اعضای هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات است که این مهم در دولت‌های گذشته نیز وحود داشته و بیشتر فرمانداران و معاونان استانداری تجربیات بسیاری در برگزاری انتخابات داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست با یادآوری برگزاری ۶ نشست در حوزه ارتباطات و زیرساخت‌ها از سال گذشته تاکنون در این استان، گفت: عقب افتادگی‌هایی در حوزه زیرساختی وجود دارد که در صورتیکه انتخابات الکترونیکی در برخی شهرستان‌های استان برگزار شود، با مشکلاتی مواجه می‌شود.

«بهنام نظری» افزود: مشکلات شهرستان‌های استان مرکزی برای برگزاری انتخابات جمع‌آوری شده و رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

وی، تشکیل کمیته سیاسی انتخابات را از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، کمیته سیاسی حلقه واسط بین احزاب و فرمانداران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: فرمانداری‌های استان با تشکیل کمیته سیاسی می‌توانند با احزاب و گروه‌های سیاسی ارتباط و هم‌افزایی بیشتری برای حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای داشته‌باشند.

نظری گفت: فرمانداران افرادی را برای حضور در انتخابات انتخاب کنند که اعتقاد راسخ و مشرف به انجام کارها باشند و در هرکجا نیاز به تقویت دارد، فرمانداران می‌توانند با هماهنگی هیات نظارت از ۲ نماینده فرماندار در پای صندوق‌های رای استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل با هیات نظارت از جمله کلید واژهای دولت سیزدهم برای برگزاری انتخابات سالم است که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نیز محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با تاکید بر برگزاری نشست فرمانداران با هیات‌های نظارت، افزود: نیاز است برگزاری این نشست‌ها برای ظرفیت‌سازی و برگزاری انتخابات سالم و حداکثری در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

نظری با یادآوری ماده ۱۳ انتخابات مبنی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری انتخابات، گفت: نیاز است ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این رویداد بزرگ در استان پای کار آید.

وی ادامه داد: تاکنون اعتباری برای برگزاری انتخابات در استان مرکزی تخصیص داده نشده و اولویت استان در برگزاری انتخابات، استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اسفندماه امسال برگزار می‌شود و با توجه به احتمال بارش‌ها در این فصل، نیاز است فرمانداری‌ها و دستگاه‌های فعال در حوزه انتخابات، از آمادگی کامل برخوردار باشند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: قله حرکت ما در سال جاری برگزاری انتخابات است و باید تمام کارها در استان انجام شود و هدف اصلی برگزاری انتخابات باشکوه باشد.

حجت الاسلام «امیدرضا مبارک آبادی» افزود: امیدآفرینی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باید در دستور کار اعضای هیات اجرایی و نظارت استان مرکزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اعضای هیات اجرایی و نظارت استان مرکزی باید قانون انتخابات را با دقت مطالعه کنند و به جزئیات این قانون نیز تسلط کامل داشته‌باشند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی ادامه داد: نیاز است هیات اجرایی شهرستان‌های استان تشکیل شود و فرمانداران و روسای هیات‌های نظارت بر این مهم نظارت کامل و پیوست امنیتی داشته‌باشند.

حجت الاسلام مبارک آبادی عنوان کرد: هیات‌های نظارت و اجرایی در شهرستان‌های استان مرکزی باید هم صدایی داشته باشند و از هر صدایی، در شهرستان‌ها جلوگیری کنند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در بهارستان است و به تازگی هم یک کرسی نمایندگی به استان اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha